پرینت

جی کلاس هم برقی شد؛ نسل جدید شاسی بلند لوکس مرسدس بنز با پیشرانه الکتریکی

on .

جی کلاس هم برقی شد؛ نسل جدید شاسی بلند لوکس مرسدس بنز با پیشرانه الکتریکی
به گزارش خبرگزاری - [1]

مرسدس بنز جی کلاس برقی با 4 موتور و توانایی چشمگیر آفرود معرفی شد. با نسخه الکتریکی جی واگن، به آینده این خودروساز بزرگ آلمانی سلام کنید.

شاسی بلند خوشنام مرسدس بنز دیر یا زود باید با موج اجتناب‌ناپذیر الکتریکی‌سازی همراه می‌شد و بنا به جدیدترین اخبار خودرو خارجی، مرسدس بنز پس از معرفی مرسدس بنز جی کلاس مدل 2025 از نسخه تمام برقی جی کلاس رونمایی کرد. نسل جدید جی کلاس با پیشرانه الکتریکی بر خلاف تصور قبلی EQG نام ندارد و با نام «مرسدس بنز G580 با فناوری EQ» معرفی شده است. به همین شکل، این نسخه کماکان وفادار به جی کلاس اصلی باقی مانده است و این را حتی در طراحی نمای بیرونی آن که تفاوت فاحشی نسبت به قبل ندارد می‌توان مشاهده کرد.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

  • طراحی نمای بیرونی
  • طراحی و امکانات کابین
  • مشخصات فنی
  • قابلیت‌های آفرود
  • قیمت و تاریخ عرضه
طراحی نمای بیرونی مرسدس G580 EQآنچه در طراحی نمای بیرونی جی کلاس برقی توجه را به خود جلب می‌کند، وفاداری آن به سبک و سیاق طراحی همیشگی این اس یو وی است. غلی‌رغم الکتریکی‌سازی پیشرانه، عملاً طراحی دست‌نخورده مانده و صرفاً چند تغییر ظاهری و بعضاً کاربردی در نمای بیرونی اعمال شده است.جی کلاس هم برقی شد؛ نسل جدید شاسی بلند لوکس مرسدس بنز با پیشرانه الکتریکینمای جلو مرسدس بنز جی کلاس برقی
جی کلاس هم برقی شد؛ نسل جدید شاسی بلند لوکس مرسدس بنز با پیشرانه الکتریکینمای عقب مرسدس بنز جی کلاس برقی
جی کلاس هم برقی شد؛ نسل جدید شاسی بلند لوکس مرسدس بنز با پیشرانه الکتریکینمای کناری مرسدس بنز جی کلاس برقی

این نسخه در مقایسه با نسخه بنزینی کاپوتی با ارتفاع بیشتر، فلاپ جدید روی گلگیرها و اسپویلر سقف دارد و جلوپنجره آن هم هرچند به سبک الکتریکی‌ها در آمده، کماکان همان شکل قبلی را حفظ کرده است. حتی خطوطی شبیه به خطوط افقی کرومی جلوپنجره همیشگی جی واگن در جلوپنجره این خودرو به چشم می‌خورند.

طراحی و امکانات کابین کلاس جی EQ

مرسدس بنز G580 EQ در پیروی از فیس لیفت اخیر جی کلاس بنزینی، در کابین یک صفحه آمپر دیجیتال 12.3 اینچی و یک نمایشگر مرکزی 12.3 اینچی با سیستم مولتی مدیا اختصاصی MBUX را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

جی کلاس هم برقی شد؛ نسل جدید شاسی بلند لوکس مرسدس بنز با پیشرانه الکتریکیکابین داشبورد مرسدس بنز جی کلاس برقی

20 فرمان صوتی جدید، نورپردازی داخلی 64 رنگ، جالیوانی با قابلیت تنظیم دما، تریم چرم ناپا و دو نمایشگر 11.6 اینچی در ناحیه عقب برخی دیگر از امکانات موجود در فضای داخلی این خودرو آلمانی هستند.

جی کلاس هم برقی شد؛ نسل جدید شاسی بلند لوکس مرسدس بنز با پیشرانه الکتریکیکابین مرسدس بنز جی کلاس برقی
کابین مرسدس بنز جی کلاس برقیکابین مرسدس بنز جی کلاس برقی
کابین مرسدس بنز جی کلاس برقیکابین مرسدس بنز جی کلاس برقی

اگر به طراحی جی واگن علاقه دارید، سوزوکی جیمنی سه درب راسا موتور و سوزوکی جیمنی پنج درب راسا موتور به‌عنوان شاسی بلندهای آفرودی وارداتی جدید بازار ایران می‌توانند توجهتان را به خودشان جلب کنند. حتی کیت‌هایی برای تبدیل این‌ محصول سوزوکی به جی واگن در بازار افترمارکت ارائه شده و می‌شود که دیدنشان خالی از لطف نیست.

مشخصات فنی مرسدس بنز جی کلاس برقی

مرسدس بنز جی واگن الکتریکی مبتنی بر یک شاسی نردبانی ساخته شده است و از یک موتور الکتریکی روی هر کدام از چرخ‌ها بهره می‌برد. این پیشرانه 4 موتوره توانایی تولید قدرت 579 اسب بخار و گشتاور 1164 نیوتن متر را دارد و امکان شتاب گرفتن از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت طی 4.6 ثانیه را فراهم می‌کند؛ درست مثل نسخه بنزینی بالارده AMG G63. همچنین حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

مرسدس بنز جی کلاس برقیمرسدس بنز جی کلاس برقی

به‌لطف پیشرانه مرسدس بنز جی کلاس برقی که چهار موتور مستقل را در بر می‌گیرد، این اس یو از قابلیت‌هایی جدید برخوردار خواهد بود. این اس یو وی با گشتاور برداری در هر چهار چرخ، قفل دیفرانسیل را به‌صورت مجازی شبیه‌سازی می‌کند و قادر به چرخش کامل روی یک نقطه (G-Turn) و گشتاور برداری آفرودی جهت کوچک‌تر کردن دایره چرخش است. به این‌ها باید قابلیت جالب کروز کنترل آفرودی را هم اضافه کرد.

انرژی مورد نیاز این پیشرانه را یک باتری پک با ظرفیت قابل استفاده 116 کیلووات ساعتی تامین می‌کند. این باتری یک محافظ مبتنی بر کربن زیر بدنه با وزن 57 کیلوگرم دارد و همچنین از پوششی مقاوم در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی بهره‌مند است. با استفاده از تکنولوژی فست شارژ امکان شارژ باتری جی واگن الکتریکی از 10 تا 80 درصد ظرف تنها 32 دقیقه مهیا است. با وجود این، هنوز شعاع حرکتی این اس یو وی به‌صورت رسمی مشخص نیست.

قابلیت‌های آفرود جی واگن الکتریکی

مرسدس بنز G580 برقی در جلو به سیستم تعلیق دوجناغی و در عقب به محور صلب مجهز است و اشتوتگارتی‌ها در طراحی و مهندسی تعلیق آن الکتریکی‌سازی را لحاظ کرده‌اند. موتورهای الکتریکی این شاسی بلند به شاسی متصل شده‌اند و چرخ‌ها را از طریق میل کاردان دومفصلی به حرکت در می‌آورند.

این خودرو حدود 249 میلی‌متر فاصله از کف بدنه تا سطح زمین دارد و زوایای ورود، خروج و شکست آن به ترتیب 32 درجه، 30.7 درجه و 20.3 درجه ذکر شده است. همچنین می‌تواند از سطوحی با زاویه 45 درجه بالا برود و با مرکز ثقل پایین خود به‌خاطر برخورداری از باتری پک از پس شیب‌های جانبی 35 درجه بر می‌آید.

قابلیت های آفرود مرسدس بنز جی کلاس برقیقابلیت های آفرود مرسدس بنز جی کلاس برقی

نسخه برقی شاسی بلند معروف آلمانی حالت‌های مختلف جهت بهبود تجربه آفرود را پیش رو راننده می‌گذارد؛ از جمله حالتی ویژه برای تولید گشتاور بیشتر در سرعت پایین‌تر جهت عبور از مسیرهای آفرودی. همچنین قابلیتی تحت عنوان Offroad Cockpit را ارائه می‌دهد که به‌واسطه آن، اطلاعات مربوط به آفرود و حتی تصویری مجازی از زیر ناحیه جلو برای راننده به نمایش در می‌آیند.

قیمت و عرضه مرسدس بنز جی کلاس برقی مدل 2025

اشتوتگارتی‌ها جی کلاس تمام برقی را در نیمه دوم سال جاری میلادی با قیمت پایه حدود 150 هزار دلار به خریداران تحویل می‌دهند. گفتنی است که این شاسی بلند در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش گذاشته خواهد شد. این نمایشگاه از روز 25 آوریل مصادف با 6 اردیبهشت برگزار می‌شود و همچنین میزبان خودروهایی مثل هونگچی L1، هونگچی EHS7 و بی وای دی اسپید 9 خواهد بود.

از دست ندهید:هفت نکته جذاب و شگفت انگیز در خصوص شاسی بلند مرسدس AMG EQE 2024 که باید بدانید پورشه کاین GTS جدید، شاسی بلند با ابهت آلمانی رسماً معرفی شد سریعترین مرسدس بنز جهان، سوپرکارهای فراری را به چالش می‌کشد [2][3]References^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)^ (sahebkhabar.ir)^ (sahebkhabar.ir)Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2