پرینت

ژاپن اولین دستگاه 6G جهان را توسعه داد

on .

ژاپن اولین دستگاه 6G جهان را توسعه داد

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ این دستگاه می‌تواند داده‌ها را با سرعت ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه (Gbps) در فاصله‌های تا ۳۳۰ فوت (۱۰۰ متر) منتقل کند.

آنچه دیگران میخوانند


چهار شرکت، یعنی DOCOMO، Ntt Corporation، NEC Corporation و Fujitsu، یک کنسرسیوم برای این پروژه تشکیل دادند. از سال ۲۰۲۱، این شرکت‌ها در زمینه تحقیق و توسعه در مورد دستگاه‌های زیر تراهرتز با پیش بینی آغاز عصر ۶G همکاری کرده اند.

طبق گفته این شرکت‌ها، آزمایش‌ها "سرعت فوق العاده بالا ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه را در باند‌های ۱۰۰ گیگاهرتز و ۳۰۰ گیگاهرتز در فاصله‌های تا ۱۰۰ متر" به دست آورده اند.

محدوده فرکانس طیف الکترومغناطیسی که در آن عملکرد ۵G و ۶G تمایز اصلی بین آنها است. سرعت سریع‌تر معمولا با کار در باند‌های بالاتر همراه است.

انتقال ۵G به طور معمول در فرکانس‌های کمتر از ۶ گیگاهرتز پخش می‌شود و به حدود ۴۰ گیگاهرتز گسترش می‌یابد که به عنوان "باند‌های موج میلیمتری" نامیده می‌شود.

با این حال پیش بینی می‌شود که باند‌های فرکانس بالاتر به عنوان باند‌های "subterahertz"که بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ گیگاهرتز هستند توسط ۶G استفاده شوند.

فرکانس‌های قابل توجهی بالاتر از باند زیر تراهرتز نیاز به دستگاه‌های بی سیم کاملا متفاوت دارد که در حال حاضر از ابتدا ایجاد می‌شوند، در مقایسه با ۲۸ گیگاهرتز و سایر باند‌های میلیمتری که در سیستم‌های ۵g موجود استفاده می‌شود.

به گفته شرکت‌ها، این پروژه برای موفقیت باید بر تعدادی از موانع مهم غلبه کند، از جمله کشف اینکه چه استاندارد‌های عملکرد دقیق دستگاه‌های بی سیم که در باند زیر تراهرتز کار می‌کنند باید برآورده شوند و سپس در واقع این دستگاه‌ها را ایجاد کنند.

پیشگام تکنولوژی زیر تراهرتز

برای اینکه دستگاه‌های ۶g با سرعت بالا ممکن شوند، هر یک از چهار شرکت شرکت کننده سهم قابل توجهی در پیشرفت تکنولوژی زیر تراهرتز داشتند. 

DOCOMO تجزیه و تحلیل کامل پیکربندی سیستم بی سیم را برای برنامه‌های مخابراتی ۱۰۰ گیگاهرتز انجام داد. پس از آن، آنها تجهیزات انتقال بی سیم را طراحی کردند که قادر به ارائه نرخ داده تا ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه در محدوده ۱۰۰ متر بود.

NTT توسعه تجهیزات بی سیم پیشرفته را دنبال کرد در حالی که تلاش‌های خود را بر روی دستگاه‌های ۳۰۰ گیگاهرتز متمرکز کرد. دستاورد آنها منجر به توسعه یک دستگاه بی سیم باند ۳۰۰ گیگاهرتز سطح بالا شد که می‌تواند ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه در هر کانال بیش از ۱۰۰ متر را هدایت کند.

NEC منابع خود را به تحقیق در مورد راه حل‌های سیستم بی سیم خاص باند ۱۰۰ گیگاهرتز اختصاص داد. یک آنتن آرایه فاز فعال چند عنصر پیچیده (APAA) با بیش از ۱۰۰ عنصر آنتن در نتیجه این پروژه ایجاد شد.

فوجیتسو بر توسعه فناوری‌های جدید برای نیمه هادی‌های ترکیبی تمرکز کرد. کار آنها منجر به نوآوری‌هایی شد که امکان تقویت سیگنال‌ها را در باند‌های ۳۰۰ گیگاهرتز و ۱۰۰ گیگاهرتز با کارایی و خروجی بالا فراهم کرد.

به طور خاص با یک تقویت کننده با خروجی بالا، فوجیتسو بالاترین بهره وری برق در جهان را به دست آورد، که برای افزایش محدوده‌های ارتباطی در حالی که مصرف برق را در همان زمان کاهش می‌دهد ضروری است.

این توسعه تکنولوژی‌های پیشرفته ۶G پیامد‌های قابل توجهی دارد. ظرفیت به دست آمده معادل پنج فیلم HD است که می‌تواند هر ثانیه به صورت بی سیم پخش شود که استفاده‌های احتمالی زیادی را برای سرعت انتقال داده‌ها باز می‌کند.

کارشناسان تاکید می‌کنند که امکانات نامحدود است وقتی که به ارائه اتصال بدون درز برای فن آوری‌های آینده می‌رسد، برنامه‌های کاربردی را از پخش ویدئویی ultra-hd تا کنترل در زمان واقعی در وسایل نقلیه مستقل و همچنین افزایش نیاز‌های ارتباطی امکان پذیر می‌کند.

انتهای پیام/

 

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2