پرینت

حریم خصوصی واتس آپ در خطر است

on .

فرانسه و آلمان از اتحایه اروپا درخواست کردند که برای این دو کشور امکان شکستن امنیت واتس آپ، یکی از اصلی ترین تکنولوژی های ارتباطی اینترنت را بدهد.

در گزارش آمده خبرنگار ؛ به نقل از ایندیپندنت، دو کشور آلمان و فرانسه قصد دارند با درخواست از کمیسیون اروپا، شرکت های تکنولوژی را وادار به محدود کردن ویژگی رمزگذاری روی پیام های واتس آپ کنند. این درخواست از سوی این دو کشور به بهانه نظارت بر پیام های تروریستی در این پیام رسان مطرح شد. به گفته وزیر امور داخلی فرانسه کاهش امنیت پیام های رمزنگاری شده از سوی شرکت های فناوری تنها به منظور نظارت بر روی ارتباطات کاربران مشکوک و سابقه دار استفاده می شود.

از سوی دیگر حامیان حریم خصوصی به شدت با این رویکرد مخالفند. به گفته برخی از شرکت های فناوری نقض حریم شخصی و ضعیف کردن امنیت پیام های رمز نگاری شده صرفا برای نظارت کاربران مظنون ممکن نیست چرا که وقتی دولت ها بتوانند تمام پیام های کاربران را بخوانند، دیگر هیچ گونه حریم خصوصی باقی نخواهند ماند.

با وجود اینکه تا به حال این درخواست اتحادیه اروپا با رویکرد منفی شرکت های فناوری مواجه شده است ولی آلمان و فرانسه همچنان روی مواضع خود اصرار می ورزند.

حریم خصوصی واتس آپ در خطر است

حریم خصوصی واتس آپ در خطر است

Authors: http://www.yjc.ir

منبع خبر باشگاه خبرنگاران جوان

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2