پرینت

اپل از ساخت ماشین های بدون سرنشین انصراف داد

on .

پس از چند سال که زمزمه هایی از تولید ماشین بدون سرنشین توسط شرکت اپل به گوش می رسید، این شرکت گویا میدان رقابت را ترک کرده است.

در گزارش آمده خبرنگار ؛ به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، یک منبع آگاه از انصراف شرکت اپل نسبت به ساخت ماشین های بدون سرنشین خبر داد که در پی آن شماری از کارکنان این شرکت اخراج شدند.

این پروژه سری که در ماه ژولای دو سال پیش توسط باب منسفیلد، یکی از مدیران با سابقه شرکت اپل برعهده گرفته شد، پروژه "تیتان" نام داشت اما گویا به دلایل نامشخص به اهداف خود نرسیده است.

شرکت اپل تاکنون به صورت رسمی اعلام نکرده که در حال تلاش برای طراحی خودروهای بدون سرنشین است ولی افراد نزدیک به این شرکت می گویند اپل برای پیاده سازی طرح "تیتان" صدها نیرو استخدام کرده است که در نتیجه ناکام ماندن این پروژه تاکنون تعداد زیادی از کارکنان این شرکت برکنار شده اند.

اپل از ساخت ماشین های بدون سرنشین انصراف داد

شرکت اپل برای اولین بار در رقابت با شرکت های موازی خود در سال 2015 تصمیم به ساخت اتومبیل های بدون سرنشین گرفت. این درحالی است که الفبت، شرکت مادر گوگل، سال هاست که روی ماشین های بدون سرنشین آزمایش هایی انجام داده و این خودروها را بیش از 1.5 میلیون مایل در جاده ها آزمایش کرده است.

شرکت تلسا هم در حال آزمایش ماشین های بدون سرنشینی به نام آتوپایلوت است؛ خودروهای پیشرفته ای که با داشتن دوربین، رادار و سنسورهای هدایت کننده و تنظیم کننده سرعت با دیگر شرکت های تولید خودروهای بدون سرنشین به رقابت برخاسته است.

حالا به نظر می رسد به دلایلی نامشخص شرکت اپل میدان رقابت را با دیگر کمپانی های تولید ماشین های بدون سرنشین ترک می کند.


انتهای پیام/
اپل از ساخت ماشین های بدون سرنشین انصراف داد

Authors: http://www.yjc.ir

منبع خبر باشگاه خبرنگاران جوان

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2