پرینت

آیفون‌های 7 موجود در بازار ایران رجیستری می‌شود؟

on .

در گزارش آمده خبرنگار ؛ چند روزی است که آیفون 7 و 7 پلاس با قیمت های نجومی 6 تا 8 میلیون تومان وارد بازار ایران شده این در حالی است که آیفون 7 و 7 پلاس در بازار جهانی به ترتیب 649 و 760 دلار به فروش می‌رسد.

غلامحسین کریمی، رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی نسبت به عرضه آیفون 7 و 7 پلاس در بازار ایران اعلام کرد: این گوشی ها امکان ثبت و رجیستری در شبکه موبایل کشور را ندارند و حتی در صورت رجیستر شدن به زودی از مدار خارج خواهند شد.

وی در خصوص ورود قانونی این گوشی ها به ایران گفت: 9 شرکت مجوز وارد کردن آیفون 7 و 7 پلاس را به ایران دارند و فقط کاربرانی که از شرکت های اعلام شده گوشی خود را تهیه کنند رجیستری می شود در غیر اینصورت گوشی آنها غیر فعال خواهد شد.

کریمی تاکید کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده برای جلوگیری از ورود آیفون قاچاق به بازار ایران، با عوامل وارد کننده این کالا برخود می‌شود. هم اکنون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان حمایت از مصرف کننده به صورت جدی در حال پیگیری برای جلوگیری از ورود آیفون ۷ قاچاق به بازار و جمع آوری آن هستند.

علیرضا محمدی، طراح رجیستری گوشی تلفن همراه، در واکنش به اظهارات غلامحسین کریمی، رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی گفت: این موضوع که آیفون 7 و 7 پلاس هم اکنون به صورت غیرقانونی وارد کشور و فعال شده‌اند، پس از اجرای رجیستری غیرفعال می‌شوند، غیرواقعی است و به هیچ وجه صحت ندارد.

وی تشریح کرد: تا پیش از روز و ساعت آغاز طرح رجیستری، هر گوشی که به هر طریق وارد کشور و فعال شده باشد، به صورت خودکار رجیستر می‌شود و بدون مشکل در شبکه سرویس می‌گیرد. بعد از اجرای این طرح، گوشی های قاچاق که سیمکارت وارد آن ها می شود، غیرقانونی شناخته می شوند و سرویس دهی نمی شوند.

حال باید منتظر ماند و دید با اجرای طرح رجیستری، آیفون های قاچاقی شامل سرویس دهی خواهند شد یا نه.

انتهای پیام/

آیفون‌های 7 موجود در بازار ایران رجیستری می‌شود؟

Authors: http://www.yjc.ir

منبع خبر باشگاه خبرنگاران جوان

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2