پرینت

۶۶ درصد جرائم در تلگرام اتفاق می افتند

on .

رییس پلیس فتا گفت: در شش سال گذشته زمان کشف پرونده‌ها شش روز بوده اما امروز به لحاظ پیچیدگی پرونده‌ها کشف آنها به 67 روز رسیده است.

۶۶ درصد جرائم در تلگرام اتفاق می افتند در گزارش آمده در فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان: سردار هادیان‌فر در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه‌ای تلویزیونی که با موضوع چالش‌های فضای مجازی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری - دادستان کل کشور - پخش شد، گفت: پلیس ۶۸ هزار پرونده را در رابطه با فضای مجازی بررسی کرده که ۸۶ درصد آن شناسایی شده و بیش از ۶۶ درصد جرائم در تلگرام و ۲۰ درصد در اینستاگرام بوده است.

او با بیان اینکه "۷۶ درصد کشفیات مربوط به امسال است"، افزود: در شش سال گذشته زمان کشف پرونده‌ها شش روز بوده اما امروز به لحاظ پیچیدگی پرونده‌ها، کشف آنها به ۶۷ روز رسیده است.

هادیان‌فر افزود: سرور اینستاگرام در آمریکا است و تمام شبکه‌ها باید به پلیس فتا دسترسی بدهند اما وزارت ارتباطات هنوز نتوانسته این ارتباط را برقرار کند. در میانگین جهانی میزان کشفیات ۲۰ درصد است که ما به ۸۶ درصد کشفیات رسیدیم.

او در ادامه تاکید کرد: ما انتقاد داریم که چرا درگاه‌های بانکی نظارت نمی‌شود و پول‌های حرام با دیگر پول‌ها مخلوط می‌شود. در همین رابطه به بانک مرکزی نامه زده‌ایم.

رییس پلیس فتا در پایان گفت: در حال حاضر ۱۵۲ پیام‌رسان در دنیا فعال است که ۵۲ پیام‌رسان در کشور ما فعالیت دارد و ما روی تمام آنها اشراف داریم.

انتهای پیام/

۶۶ درصد جرائم در تلگرام اتفاق می افتند

Authors: http://www.yjc.ir

منبع خبر باشگاه خبرنگاران جوان

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2