پرینت

نخستین کرسی ترویجی عرضه و نقد دیدگاه‌های علمی در سمنان برگزار شد

on .

نخستین کرسی ترویجی عرضه و نقد دیدگاه‌های علمی در سمنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری [1] استان سمنان معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در حاشیه این جلسه به خبرنگار ما در سمنان گفت: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش در راستای تولید دانش و نهضت نرم‌افزاری، دانشگاه آزاد اسلامی با تشکیل کرسی‌های نظریه‌پردازی و ترویجی زمینه را برای تولید دانش و نقد مناظرات علمی فراهم آورده است.

دکتر محمد روحانی مقدم گفت: بر اساس بخشنامه سازمان مرکزی این دانشگاه و باهدف بسترسازی، ساماندهی و فرهنگ‌سازی و ایجاد انگیزش در میان کادر علمی در واحد سمنان شورایی متشکل از رئیس، معاون پژوهش و فناوری، معاون دانشجویی و فرهنگی و روسای دانشکده‌ها و گروه‌های علوم انسانی تشکیل و پس از اخذ تصمیمات لازم برای برگزاری اولین نشست، فرآیند اجرایی آن آغاز شد.

روحانی مقدم با بیان اینکه کرسی برگزار شده، در قالب یک کرسی ترویجی عرضه و نقد دیدگاه‌های علمی و با عنوان مدیریت جهادی، نقش و اثر عوامل پیش‌ران و پس‌ران و همچنین توسعه کارآفرینی در مناطق بیابانی و روستایی بوده است افزود: این جلسه یک نشست نوآورانه، روشمند و علمی است که باهدف تبیین و معرفی نظریه، مکتب و بینش یا جریان به ارزیابی و سنجش نقاط ضعف و قوت پرداخته و در نهایت اصلاح و بهبود آن را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به نحوه اجرای جلسات کرسی‌های ترویجی عرضه و نقد دیدگاه‌های علمی گفت: این کرسی‌ها زیر نظر شورای واحد دارای سه رکن اصلی مرکب از یک صاحب‌نظر، حداقل یک ناقد و یک مدیر جلسه است که در این جلسه دکتر یونس وکیل‌الرعایا به‌عنوان صاحب‌نظر یا ارائه‌دهنده، دکتر سعید کامیابی و دکتر هادی همتیان به‌عنوان ناقدان و دکتر مریم آقایی بجستانی به‌عنوان مدیر جلسه حضور داشتند.

روحانی مقدم ابراز امیدواری کرد تا با ادامه برگزاری چنین جلساتی زمینه برای تولید دانش بومی و ایجاد فضای خودباوری و نشاط علمی فراهم آید.

نخستین کرسی ترویجی عرضه و نقد دیدگاه‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی، معاونت پژوهش و فناوری، بسیج اساتید و تشکل سیاسی اسلامی تفکر برتر در سالن اجلاس دانشکده علوم انسانی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

۴۶

References

  1. ^ (www.khabaronline.ir)

Authors: www.khabaronline.ir

منبع خبر خبرآنلاین

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2