پرینت

اپل دانشمند ارشد هوش مصنوعی گوگل را استخدام کرد

on .

اپل دانشمند ارشد هوش مصنوعی گوگل را استخدام کرد
ایان گودفلاو، دانشمند سابق بخش هوش مصنوعی گوگل طی اطلاعیه‌ای در پیچ لینکدین خود اعلام کرد که تغییراتی در وضعیت شغلی وی اتفاق افتاده است.
گودفلاو پیش از این در گوگل مشغول به کار بود و سابقه موفقی نیز از خود در این بخش بر جای گذاشت و همین عامل هم باعث شد که شرکت اپل به سمت او کشیده شود.

به گزارش ایتنا به نقل از  اپل اینسایدر، اپل که لقب غول فناوری کوپرتینو را به خود اختصاص داده است، از فناوری‌ها و الگوریتم‌های یادگیری ماشینی در برخی اپلیکیشن‌ها از جمله پیشنهاد محتوا، تصویربرداری، سیری، امنیت بیومتریک و غیره استفاده می‌کند.
به تازگی اپل اعلام کرد که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای پیشنهاد مقالات و نشریه در Apple News+ استفاده خواهد کرد.
 
گودفلاو در زمینه GAN یا شبکه مولد تخاصمی تخصص دارد. این تکنیک از دو شبکه عصبی رقیب (تولیدکننده و تفکیک‌کننده)  در مقابل یکدیگر استفاده می‌کند تا اطلاعات تولیدشده را از اطلاعات واقعی تمییز دهد.
گودفلاو در گوگل در این زمینه تلاش زیادی کرد و اطلاعات خوبی در زمینه پتانسیل امنیتی این شبکه‌ها به دست آورد.

 اپل دانشمند ارشد هوش مصنوعی گوگل را استخدام کرد

شبکه‌های مولد تخاصمی گاهی برای ایجاد تصاویر و ویدیوهای «جعل عمیق» بکار می‌رود و ابزاری مفید در سیستم‌های هوش مصنوعی به حساب می‌آید.
اپل پژوهش‌های خود در این زمینه را در یک مقاله در سال 2016 منتشر کرد. از این سیستم می‌توان برای بهبود تشخیص درسیستم‌های بینایی کامپیوتر استفاده کرد.
 
گودفلاو در دانشگاه استنفورد وارد رشته علوم کامپیوتر شد و PhD خود را در زمینه یادگیری ماشینی از دانشگاه مونترال کانادا دریافت کرد.
وی عنوان کرد که کار او در گوگل و OpenAI، محدود شده است و درآمد سالیانه او از OpenAI، 800000 دلار بوده است.

اپل پیش از این، جان جیاناندریا، رییس سابق هوش مصنوعی و پژوهش گوگل را نیز برای رهبری امور مربوط به هوش مصنوعی در اپل به کار گرفت.
 

سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا)

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2