پرینت

کاهش فروش آیفون اپل همزمان با رونق خدمات و پوشیدنی‌های آن

on .

کاهش فروش آیفون اپل همزمان با رونق خدمات و پوشیدنی‌های آن
فروش آیفون اپل در سه‌ماه اخیر به کاهش ادامه داد، با این وجود نتایج عملکردی این غول دنیای تکنولوژی همچنان از پیش‌بینی‌های وال استریت جلوتر است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از cnet، این شرکت مستقر در کوپرتینوی کالیفرنیا اخیرا گزارش داد که درآمد آن از فروش آیفون برای سه‌ماهه دوم مالی با 17% کاهش به 31.1 میلیارد دلار رسید. این نتیجه، بنا بر گزارش بلومبرگ، بهتر از پیش‌بینی‌های تحلیلگران مبنی بر 30.5 میلیارد دلار درآمد است.
اما در روی مثبت سکه، درآمد اپل از سرویس‌هایش به بالاترین رقم در تاریخ این شرکت، معادل با 11.5 میلیارد دلار، رسید که نشانگر رشدی 16 درصدی است.
 
این نتایج در بحبوحه تلاش‌های این شرکت برای شکلدهی کسب و کار خدماتی آن رقم خورده‌اند، کسب و کاری که شامل App Store و Apple Music می‌شود. این دستاورد می‌تواند اثرات کاهش فروش اسمارتفون‌های جدید (که بزرگ‌ترین منبع درآمد اپل به شمار می‌رود) را کمرنگ کند.
 
اپل، با برجسته‌سازی تمرکز بر سرویس‌ها، ماه گذشته میزبان یک رویداد ویژه بود که در آن تنها به معرفی سرویس‌های جدید، از جمله Apple TV Plus، Apple News Plus و سرویس گیمینگ Apple Arcade آن، پرداخته شد که برای استفاده از آنها باید حق اشتراک پرداخت شود.
 
کاهش فروش آیفون اپل همزمان با رونق خدمات و پوشیدنی‌های آن

مدیران اجرائی اپل مکررا به بیزینس رو به رشد این شرکت اشاره نموده‌ و اعلام کرده‌اند که این شرکت تا پایان ماه مارس 390 میلیون مشترک پولی داشته است، هرچند که آنها اعلام نکرده‌اند که کدام سرویس‌ها بیشترین مشتریکن را داشته‌اند. رییس امور مالی اپل گفت که این مشترکان پولی قاعدتا تا سال 2020 از 500 میلیون نفر خواهند گذشت.
 
عواید ناشی از سرویس‌ها تنها نقطه قوی در حوزه‌های کوچک‌تر کسب و کار اپل نبود. فروش آیپد با افزایش 22 درصدی به 4.9 میلیارد دلار رسید که به گفته تیم کوک «قوی‌ترین رشد آیپد در شش سال اخیر بوده است.»
این رشد عمدتا ناشی از فروش آیپد پرو گرانتر بوده است.
 
بیزینس پوشیدنی‌ها، و لوازم خانگی و لوامز جانبی با افزایش 30 درصدی به 5.1 میلیارد دلار رسید. این افزایش یاری گرفته از رشد تقریبا 50 درصدی فروش پوشیدنیهایی همچون اپل واچ و ایرپادها بوده است.
 
 

[1][2]

References

  1. ^ایتنا (www.itna.ir)
  2. ^رایورز (rayvarz.com)

Authors: www.itna.ir

سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا)

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2