پرینت

شرکت‌های مخابراتی آمریکایی اجازه همکاری با هواوی را ندارند

on .

شرکت‌های مخابراتی آمریکایی اجازه همکاری با هواوی را ندارند

بهانه ترامپ برای صدور این فرمان نگرانی‌های کاخ سفید در حوزه امنیت ملی است. اما چنین اقدامی باعث خواهد شد تا تجارت شرکت‌های مختلف تجاری با هواوی در آمریکا به طور کامل مختل شود.
سه مقام دولت آمریکا که از این تصمیم ترامپ مطلع هستند، به رویترز گفته اند وی از یک سال قبل در حال بررسی شرایط به منظور صدور فرمان مذکور بوده و به احتمال زیاد به زودی آن را صادر می‌کند. هر چند ممکن است ملاحظاتی صدور فرمان یادشده را باز هم به تأخیر بیندازد.

به گزارش ایتنا از مهر، صدور این فرمان بر مبنای قانون بین المللی اضطراری قدرت‌های اقتصادی صورت می‌گیرد که بر طبق آن رئیس جمهور آمریکا حق دارد در واکنش به شرایط اضطراری ملی تهدیدکننده آمریکا قوانین تازه ای را در حوزه بازرگانی و تجارت وضع کند. در صورت صدور این فرمان، وزارت بازرگانی آمریکا باید با همکاری دیگر نهادهای دولتی، برنامه‌ای را به منظور اجرای آن عملیاتی کند.

صدور چنین فرمانی در شرایطی که چین و آمریکا درگیر نبردی تازه بر سر تعرفه‌های تجاری هستند، می‌تواند خصومت را بین دو طرف به اوج برساند. هواوی بارها ادعاهای آمریکا در مورد سوءاستفاده دولت چین از تجهیزات تولیدی هواوی برای جاسوسی را رد کرده است.

سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا)

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2