پرینت

ساخت مدل مهندسی میکروکاوشگر ماه مورد حمایت قرار می گیرد

on .

ساخت مدل مهندسی میکروکاوشگر ماه مورد حمایت قرار می گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر[1] به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، اولین دوره مسابقه طراحی و ساخت میکرو کاوشگر ماه توسط این پژوهشگاه برگزار می‌شود.

با توجه به فعالیت‌های روزافزون دنیا در حوزه اکتشافات فضایی و همچنین سرریز فناوری‌های اکتساب شده در سایر حوزه‌های صنعتی، پژوهشگاه فضایی ایران در نظر دارد، مسابقه طراحی و ساخت کاوشگر ماه را با هدف حمایت از تشکل‌های دانشجویی و کسب و کارهای نوپای فضاپایه و به منظور طراحی و ساخت مدل مهندسی کاوشگر ماه برگزار کند.

این مسابقه در دو مرحله برگزار می‌شود. مرحله اول، مرحله طراحی است و طراحی‌های تیم‌های شرکت کننده توسط داوران بررسی می‌شود و تیم‌های منتخب پس از تست در محیط شبیه‌سازی شده، با حمایت مالی پژوهشگاه فضایی ایران به مرحله دوم یعنی مرحله ساخت کاوشگر وارد می‌شوند. در مرحله دوم مسابقه، پس از ساخت ربات‌ها، تست‌های کارکردی روی ربات‌ها به صورت میدانی انجام می‌شود.

مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای کاوشگر در این مسابقه، جرم کمتر از ۱۰ کیلوگرم و توانایی بررسی وجود علائم حیات در یک منطقه به شعاع ۵۰ متر، در کمتر از ۴۰ دقیقه است. همچنین کاوشگر طراحی شده باید قادر باشد مأموریت ناوبری که شامل رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده است را نیز با موفقیت انجام دهد.

دانش و تجربه فنی به دست آمده از این رویداد می‌تواند در ساخت سایر ربات‌های کاوشگر و امدادگر که مورد نیاز سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف در کشور است، مورد استفاده قرار گیرد.

ساخت مدل مهندسی میکروکاوشگر ماه مورد حمایت قرار می گیرد

References

  1. ^ خبرگزاری مهر (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2