پرینت

اشتباهات وبلاگ نویسی: ۵ اشتباه رایج بلاگرها با ایده ها

on .

این مقاله بخش از سری مقالات اشتباهات وبلاگ نویسی است. پیش از این در این سری به عنوان نویسی، نوار کناری یا سایدبار، صفحه درباره و همین طور صفحه تماس پرداخته شد.

ایده‌ها در واقع قلب تمام کارهایی هستند که شما در وبلاگ خود و با کسب‌وکار خود انجام می‌دهید. هر چقدر هم در نوشتن، بازاریابی و فناوری حرفه‌ای باشید تا زمانی که ایده‌های خوبی نداشته باشید نمی‌توانید موفق شوید.

اشتباهات وبلاگ نویسی: ۵ اشتباه رایج بلاگرها با ایده ها

گاهی اوقات ممکن است بلاگرها فکر کنند که منظور از « ایده » همان رسیدن به یک ایده خوب برای پست بعدی وبلاگ هست. البته قطعا این هم مهم است ولی ایده‌های شما شامل کتاب‌های الکترونیک خوب، دوره‌های آموزشی آنلاین یا دیگر محصولات دیجیتال و همین‌طور ایده‌هایی ناب در بین پست ها نیز می‌شود ( به خصوص پست‌های حاوی لیست ).

اینها اشتباهات رایجی است که بلاگرها بر سر ایده‌ها مرتکب می‌شوند همراه با راه حل آنها:

اشتباه اول: ایده‌پردازی فقط زمانی که به ایده‌پردازی نیاز است

این اشتباه بین بلاگرها خیلی رایج است و می‌توان گفت هر بلاگری حداقل دو یا سه بار این اشتباه را مرتکب شده است. اگر برای ایده‌پردازی تا روز انتشار پست صبر کنید، همیشه رسیدن به یک ایده خوب برای شما یک کار بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسد. حتی ممکن است کار به جایی برسد که تصمیم بگیرید در مورد اولین چیزی که به ذهنتان می رسد یک مقاله بنویسید – بدون توجه به اینکه آیا این موضوع، برای نوشتن یک پست موضوع خوبی هست یا نه.

برای رهایی از این اشتباه رایج همین امروز یا نهایتا فردا، ۱۰ دقیقه وقت بگذارید و حداقل به ۱۰ ایده جدید برای وبلاگ خود فکر کنید. ضمنا هر وقت ایده جدیدی به ذهنتان رسید آن را جایی یادداشت کنید و به حافظه خود اعتماد نکنید.

اشتباه دوم: کهنه کردن بهترین ایده‌ها

این هم یکی دیگر از اشتباهاتی است که خیلی ساده می‌توان در دام آن افتاد: « ذخیره » بهترین ایده‌ها برای وقتی که نویسنده بهتری شدید یا ترافیک وبلاگ‌تان بیشتر شد یا برایش وقت داشتید.

با اینکه ممکن است زمان برای برخی از ایده‌های‌تان چندان مناسب نباشد ولی نباید ایده‌های خود را برای ماه‌ها دست نخورده باقی بگذارید. شاید فکر کنید که ممکن است دیگر در آینده نتوانید به ایده‌ای به این خوبی فکر کنید ولی برعکس کم‌کم خواهید دید که به مرور زمان به ایده‌های بهتری هم خواهید رسید.

پس اگر به یک ایده خیلی خیلی خوب برای یک پست در وبلاگ یا یک محصول یا حتی آغاز یک وبلاگ جدید رسیدید که هنوز از آن استفاده نکرده‌اید، روی تقویم خود برای این ایده ناب یک زمان مناسب معین کنید و برایش وقت بگذارید و ایده را به مرحله اجرا برسانید.

اشتباه سوم: بهره نبردن از نظر مخاطب برای انتخاب ایده‌ها

تا به حال شده به یک ایده خوب برای پست بعدی وبلاگ‌تان برسید و بعد آن پست را بنویسید و منتشر کنید و فکر کنید که مخاطبان شما چنین پستی را نیاز داشتند، ولی ناگهان چندین دیدگاه منفی دریافت کنید؟

البته نگران نباشید این اشتباه برای خیلی از بلاگرها، حتی برای خود من هم پیش آمده است که البته اشتباه بزرگ و ناامید کننده‌ای هم هست. نکته اینجاست که هر چقدر هم که فکر کنید ایده شما خوب است، هر چقدر هم که فکر کنید مخاطب از چنین ایده‌ای استقبال می‌کند، در نهایت باید بر اساس تجربه به این نتیجه برسید که آنها از شما انتظار دارند چه محتوایی تولید کنید.

به همین خاطر هر زمان که می‌خواهید وقت زیادی به یک پست کامل در وبلاگ‌تان یا یک محصول دیجیتال اختصاص دهید و برایش زحمت بکشید بهتر است یک تحقیق در وبلاگ خودتان انجام دهید و از مخاطبان وبلاگ درخواست کنید از بین چند موضوع یکی را انتخاب کنند، سپس وقت خود را صرف همان موضوعی کنید که آنها از شما خواسته‌اند تا زحمات شما هدر نرود.

اشتباه چهارم: فکر کردن به تعداد ایده‌ها

فرض کنید می‌خواهید یک پست در وبلاگ خود بنویسید که شامل ۱۰ ایده باشد، به عنوان مثال ۱۰ راه برای افزایش ترافیک وبلاگ. حالا پشت کامپیوتر می‌نشینید و شروع به نوشتن می‌کنید و همان ۱۰ ایده‌ای که اول از همه به ذهن‌تان می‌رسد را به نوشتار تبدیل می‌کنید.

با اینکه این یک اشتباه بزرگ نیست، ولی باعث می‌شود که مطلب شما به آن خوبی که می‌توانست باشد نشود. اولین ایده‌ای که به ذهن‌تان می‌رسد اغلب اوقات بهترین ایده نیست و اگر به ایده‌های بیشتری فکر کنید و به چند گزینه دیگر برسید آنگاه می‌توانید بهترین ایده را از میان آنها انتخاب کنید.

همیشه سعی کنید به ۲ یا ۳ ایده بیشتر از آنچه نیاز دارید فکر کنید. سپس نگاهی به لیست ایده‌های خود بیاندازید و آنهایی که فکر می‌کنید از همه ضعیف‌تر هستند را حذف کنید ( گاهی اوقات می‌توانید ۲ یا ۳ ایده ضعیف را با هم ادغام کنید تا به یک ایده قوی دست یابید ).

اشتباه پنجم: بیش از حد تلاش کردن برای رسیدن به ایده‌های ناب

با اینکه حتما دل‌تان نمی‌خواهد وبلاگ شما یک نسخه دیگر از صدها وبلاگ مشابه در اینترنت باشد، ولی این هم ضروری نیست که نگران باشید که همه ایده‌های شما کاملا ناب و دست نخورده باشند.

حقیقت این است که اکثر ایده‌ها قبلا به شکل‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته‌اند. آنچه همین ایده‌های تکراری را ناب می‌کند شیوه رفتار شما با آن ایده است، اینکه چطور در مورد آن می‌نویسید یا چه مواردی به آن اضافه یا از آن کم می‌کنید.

برای الگوبرداری به مطالب وبلاگ‌های برتر در زمینه فعالیت خود نگاهی بیاندازید. به این فکر کنید که چطور می‌توانید برای یکی از همان موضوعات که در یک وبلاگ دیگر در موردش خوانید یک مطلب بنویسید و آن را از زاویه دیگری نقد کنید و مفصل‌تر در موردش توضیح دهید و به آن ارزش بیشتری ببخشید.

نتیجه:

آیا شما برای ایده پیدا کردن دچار مشکل هستید یا برعکس ایده‌های‌تان بیشتر از آن هست که بتوانید کنترل کنید؟ ما را از دیدگاه‌های خود باخبر کنید. ضمنا توصیه می‌شود در همین زمینه مقاله‌های « ۲۵ ایده محتوا برای بلاگرها و نویسندگان آزادکار » و « ۵ ایده برای نوشتن مطلب بعدی وبلاگ‌تان » را هم بخوانید.

ادامه مطلب http://1admin.ir/ideas-mistakes.html

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2