پرینت

مدل سازی سلامت فردی و اجتماعی از کلان‌داده ها بررسی می شود

on .

مدل سازی سلامت فردی و اجتماعی از کلان‌داده ها بررسی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر[1] به نقل از پژوهشگاه فضای مجازی، دومین نشست از سری گفتگوهای آنلاین با موضوع شبکه‌های اجتماعی و تأثیرگذاری اجتماعی، با عنوان «مدل سازی وضعیت سلامت فردی و اجتماعی از کلان‌داده های رسانه‌های اجتماعی» روز چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه (ساعت ۱۷:۳۰)، برگزار می‌شود.

در این نشست پروفسور جوهان بولن استاد انفورماتیک و علوم شناختی از دانشگاه ایندیانا و مدیر مرکز پیچیدگی‌های اجتماعی و زیست پزشکی به بررسی مدل سازی وضعیت سلامت فردی و اجتماعی از کلان‌داده های رسانه‌های اجتماعی می‌پردازد.

به گفته وی، پیشرفت‌ها در پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشین و همچنین دسترسی‌پذیری کلان‌داده‌های رسانه‌های اجتماعی، ما را قادر می‌سازد تا وضعیت شناختی، رفتاری، اجتماعی و عاطفی میلیون‌ها فرد را تقریباً به صورت لحظه‌ای ردیابی کنیم.

در این نشست قرار است درباره استخراج نشانگرهای طولی سلامت روان از بررسی صفحات رسانه‌های اجتماعی و افرادی که دارای اختلال‌های روانی درونی تشخیص داده شده‌اند، صحبت شود.

مدل سازی سلامت فردی و اجتماعی از کلان‌داده ها بررسی می شود

پروفسور بولن استاد انفورماتیک و علوم شناختی دانشگاه ایندیانا، دارای دکترای روانشناسی تجربی از بروکسل است و سابقه فعالیت در آزمایشگاه لوس‌آلاموس را دارد. وی بیش از ۸۰ مقاله در زمینه علوم اجتماعی محاسباتی، پیچیدگی اجتماعی، سلامت، رفاه، یادگیری ماشینی و انفورماتیک در مجلات معتبر منتشر کرده است.

تحقیقات پروفسور بولن توسط مراکز مطرحی چون ناسا، دارپا و NSF حمایت شده است. پژوهش‌های پیشرو و ابتکارات وی در استفاده کلان‌داده‌های اجتماعی در پیش‌بینی و بررسی رفتارهای اجتماعی و فردی در سال‌های اخیر بسیار مورد ارجاع بوده است.

References

  1. ^ خبرگزاری مهر (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2