پرینت

رأی گیری درباره طرح فضای مجازی استمزاجی بود

on .

رأی گیری درباره طرح فضای مجازی استمزاجی بود

حجت الاسلام سید مجید نصیرایی در گفتگو با خبرنگار مهر[1]، درباره وضعیت بررسی طرح مدیریت خدمات فضای مجازی در مجلس اظهار داشت: صبح امروز جلسه‌ای غیر علنی در این باره برگزار شد و نمایندگان موافق و مخالف نقطه نظرات خود را بیان کردند.

وی بیان کرد: جمعی از نمایندگان تقاضا دارند بررسی طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی از کمیسیون مشترک خارج شود و در صحن علنی مجلس رسیدگی شود که این موضوع در جلسه غیرعلنی صبح امروزرأی گیری شد و این رأی گیری استمزاجی بود و بنابراین قانونی و الزام آور نیست.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق آئین نامه داخلی مجلس برای آنکه طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی به صحن مجلس باز گردد، این موضوع باید در جلسه علنی مجلس رأی گیری شود و در صورتی که نمایندگان در صحن علنی مجلس با آن موافقت کنند، بررسی این طرح به صحن مجلس باز می‌گردد اما الان صرفاً یک رأی استمزاجی در جلسه غیرعلنی مجلس شد و آن رأی گیری الزام آور نیست.

نصیرایی تأکید کرد: آن چیزی که همه بر آن اتفاق نظر دارند، این است که فضای مجازی رها و بی درو پیکر است و باید حتماً ساماندهی شود. صرفاً درباره شیوه اجرا و روش بررسی این طرح، نظرات موافق و مخالف وجود دارد که این موضوع هم حل خواهد شد و جای نگرانی در این باره نیست. ما معتقدیم که خلاء قانونی در حوزه فضای مجازی باید از بین برود.

References

  1. ^ خبرنگار مهر (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2