پرینت

محصولات و خدمات فضاپایه شناسایی و ارزیابی می شوند

on .

محصولات و خدمات فضاپایه شناسایی و ارزیابی می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر[1]، سازمان فضایی ایران در راستای حمایت و زمینه سازی استفاده حداکثری از محصولات و خدمات مرتبط با حوزه فضایی، شناسایی، ارزیابی، بسترسازی جهت ارتقا و نیز معرفی محصولات و خدمات فضاپایه را در دستور کار قرار داد.

از این رو متقاضیان می‌توانند به زیر پورتال اداره کل توسعه کسب و کارهای فضاپایه سازمان فضایی ایران مراجعه و اطلاعات مرتبط با محصولات و خدمات خود را ثبت کنند.

پس از تکمیل فرم اطلاعات توسط متقاضیان، ارجاع مستندات به واحدهای فنی مربوطه در جهت ارزیابی، آغاز می‌شود.

سازمان فضایی ایران با اعلام اینکه در این مرحله بررسی و یا آزمون محصولات و خدمات تأیید شده در آزمایشگاه‌های ذیصلاح داخلی و خارجی با استفاده از ظرفیت‌های همکاری این سازمان در دستور کار قرار می‌گیرد، تاکید کرده که بر اساس مشخصات و وضعیت هر کدام از محصولات یا خدمات ارائه شده، عدم تأیید محصول یا خدمات مورد تصور است. در این صورت صاحب محصول یا خدمات حداقل پس از ۶ ماه و انجام اصلاحات مورد نیاز می‌تواند مجدداً نسبت به معرفی آن به سازمان فضایی ایران و طی شدن فرآیند مربوطه، اقدام کند.

در صورت تأیید محصول یا خدمات توسط تیم فنی و دارا بودن گواهی آزمون از آزمایشگاه‌های داخلی، امکان ارسال محصول به خارج از کشور برای اخذ تاییدیه از مراکز آزمون بین المللی و استفاده از ظرفیت نهادهای ذیربط، وجود دارد. در همین حال ممکن است محصول یا خدمات با دارا بودن گواهی آزمون از آزمایشگاه‌های ملی و بین المللی، توسط تیم فنی تأیید شود که در این حالت، محصول یا خدمات شناسایی شده در لیست مورد تأیید سازمان فضایی ایران برای بهره‌برداری متولیان، مجریان و پیمانکاران قرار خواهد گرفت.

ایجاد پایگاه داده از محصولات و خدمات مورد تأیید و در دسترس قراردادن فهرست و مشخصات موارد تأیید شده برای متولیان، مجریان و پیمانکاران حوزه فضایی و نیز اخذ مصوبه از شورای عالی فضایی مبنی بر لزوم استفاده از موارد تأیید شده داخلی در ساخت محصولات و یا بهره برداری از خدمات فضاپایه، از دیگر اقدامات حمایتی در این طرح خواهد بود.

References

  1. ^ خبرگزاری مهر (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2