پرینت

فناوری میکروالکترونیک مورد حمایت قرار می گیرد

on .

فناوری میکروالکترونیک مورد حمایت قرار می گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر[1] به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جهان پیشرفته امروز، جایگاه مهمی برای میکرو الکترونیک و ادوات میکرو قائل است و زمینه توسعه این فناوری را فراهم آورده است.

میکرو الکترونیک یکی از بخش‌های زیرساختی بسیار مهم محسوب می‌شود که ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در عصر انفجار الکترونیک، توجه ویژه‌ای به آن دارد.

در سال گذشته حمایت‌های وسیعی بنا بر ضرورت از این بخش زیرساختی مهم انجام شده است و امسال نیز این حمایت‌ها ادامه خواهد داشت.

از جمله این حمایت‌‎ها می‌توان به طراحی و ساخت فرستنده تلویزیونی ۶ کیلو وات دوهرتز اشاره کرد. طرحی که از سال گذشته آغاز و هم‌چنان در مسیر اجرا قرار دارد.

طراحی و توسعه فناوری‌های مربوط به تولیدکننده عدد تصادفی برای استفاده در رمزنگاری کوانتونی از دیگر سرفصل‌های حمایتی ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال گذشته محسوب می‌شود که هم‌اکنون خاتمه یافته است.

ساخت مدارهای مجتمع پیشرفته با فناوری ۶۵ و ۱۸۰ نانومتر از دیگر حوزه‌های مورد حمایت است. در این زمینه، پروژه ۱۸۰ نانو به اتمام رسیده است و پروژه ۶۵ نانو در مرحله نهایی اجرا قرار دارد.

طراحی چندین تراشه برای استفاده در سیستم‌های خودرو نیز از دیگر اقدامات ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی در سال گذشته بوده که هم‌اکنون خاتمه یافته است.

References

  1. ^ خبرگزاری مهر (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2