پرینت

تنسنت دسترسی گیمرهای چینی به بازی های غیر مجاز را مسدود می کند

on .

تنسنت دسترسی گیمرهای چینی به بازی های غیر مجاز را مسدود می کند

به گزارش خبرگزاری مهر[1] به نقل از رویترز، این اقدام نشاندهنده سختگیرانه تر شدن قوانین صنعت بازی های رایانه ای در چین است.

تنسنت، یکی از بزرگترین شرکت های بازی های رایانه ای در چین، اعلام کرد در ۳۱ می ۲۰۲۲ میلادی بوستر ارتقای سرعت بازی های رایانه ای خود برای اپ های موبایل و دسک تاپ را به نسخه ای ارتقا می دهد که فقط از بازی های فعال در چین پشتیبانی می کند. نسخه جدید به گیمرها اجازه دسترسی به بازی های خارجی را نمی دهد.

شرکت تنست نخستین بار در سال ۲۰۱۸ این اپ ها را عرضه کرد. چنین اپ هایی به عنوان یک شبکه از ابزارهای افزایش سرعت به کاربران کمک می کنند سرعت اینترنت خود را ارتقا دهند. گیمرهای چینی برخلاف کشورهای دیگر فقط اجازه دارند از بازی هایی استفاده کنند که توسط دولت تایید شده و نمی توانند بازی های رایانه ای خارجی در سرورهای خارجی را بازی کنند.

هرچند چنین بازی های خارجی به طور علنی مسدود نشده اند، اما سرعت اینترنت محلی به طور کلی برای دسترسی به آنها بسیار کم است.

به همین دلیل بسیاری از گیمرهای چینی از چنین اپ هایی برای دسترسی به بازی های خارجی تایید نشده استفاده می کنند. همچنین طی سال ها این اپ ها به کانال هایی برای توسعه دهندگان بازی های خارجی تبدیل شده اند تا به بزرگترین بازار بازی های رایانه ای جهان دست یابند.

تنسنت از ارائه توضیحات درباره این اقدام خودداری کرده است.

References

  1. ^ خبرگزاری مهر (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2