پرینت

دولت هزینه استفاده رایگان از «شاد» را به اپراتورها پرداخت کرد

on .

دولت هزینه استفاده رایگان از «شاد» را به اپراتورها پرداخت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر[1] به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، علی محمد منتظری گفت: ستاد ملی کرونا[2] در زمان همه‌گیری ویروس کرونا[3]، با هدف تسهیل دسترسی عادلانه تمامی اقشار جامعه به خدمات آموزشی، جلوگیری از عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان و حفظ ارتباط تحصیلی آنها با محیط مدرسه و معلمان، به ویژه در مناطق کمتر برخوردار، ترافیک مصرفی سامانه شاد وزارت آموزش و پرورش را رایگان اعلام کرد. بر این اساس مقرر شد هزینه ارائه خدمات رایگان ارائه شده توسط اپراتورهای ارتباطی از طریق کمک‌های دولتی جبران شود.

معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری افزود: با پیگیری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و همکاری شورای عالی فضای مجازی و سازمان برنامه و بودجه کشور و با هدف جبران هزینه‌های ترافیک رایگان اختصاص یافته از سوی اپراتورهای ارایه‌دهنده خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، کمک جبرانی دولت به این اپراتورها تأمین و به حساب آنها واریز شد.

منتظری تاکید کرد: معادل ریالی هزینه ترافیک مصرفی معلمان و دانش‌آموزان در زمان استفاده از سامانه شاد، به منظور حمایت از ارایه‌دهندگان خدمات بخش ICT، پس از بررسی اطلاعات اعلامی مربوط به حجم ترافیک اعلام شده از سوی اپراتورها، محاسبه و پرداخت شد.

وی گفت: به‌دنبال ایجاد شرایط کرونایی و تعطیلی مدارس و الزام استفاده از شبکه شاد برای دانش آموزان در تعاملات صورت گرفته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت آموزش و پرورش، مقرر شد اینترنت مصرفی سامانه شاد به صورت رایگان محاسبه شود.

References

  1. ^ خبرگزاری مهر (www.mehrnews.com)
  2. ^ کرونا (www.mehrnews.com)
  3. ^ کرونا (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2