پرینت

تشدید کرونا در چین به ضرر سازندگان لپ تاپ تمام شد

on .

تشدید کرونا در چین به ضرر سازندگان لپ تاپ تمام شد

به گزارش خبرگزاری مهر[1] به نقل از رویترز، تحلیل گران معتقدند اگر تعطیلی‌های اجباری ناشی از شیوع مجدد کرونا[2] در مناطقی مانند شانگهای چین طولانی شود، بسیاری از شرکت‌های فناوری نمی‌توانند وعده‌های قبلی در مورد عرضه انواع محصولاتشان را عملیاتی کنند.

اصرار مقامات چین برای جلوگیری از گسترش کووید -۱۹ روند عادی حمل و نقل در بزرگراه‌ها و بنادر را مختل و کارگران را سرگردان کرده و کارخانه‌های بی‌شماری را در انتظار تأیید دولت برای بازگشایی بسته نگهداشته است، اختلالاتی که زنجیره‌های تأمین جهانی را متأثر کرده است.

پگاترون از تأمین کننده‌های شرکت اپل این هفته اعلام کرد که کارخانه‌های خود را در شانگهای و کونشان به علت شیوع مجدد کرونا[3] تعطیل می‌کند. این امر روند تولید آیفون ۱۳، سری آیفون SE و سایر مدل‌های قدیمی این گوشی را مختل می‌کند.

علاوه بر این، شرکت کوانتا کامپیوتر که حدود سه چهارم مک‌بوک‌های اپل را در سطح جهان تولید می‌کند، نیز فعالیت‌های خود را تعطیل می‌کند که می‌تواند تأثیر شدیدتری بر عرضه این رایانه داشته باشد. البته تأثیر نهایی این تحولات بر زنجیره تأمین اپل نامشخص است و به عواملی از جمله مدت زمان ادامه قرنطینه بستگی دارد.

به گفته تحلیلگران، همچنین ممکن است اپل مسیر تولید را به خارج از شانگهای و کونشان به کارخانه‌هایی در جاهای دیگر، مانند شنژن که در حال حاضر در قرنطینه نیست، منتقل کند.

References

  1. ^ خبرگزاری مهر (www.mehrnews.com)
  2. ^ کرونا (www.mehrnews.com)
  3. ^ کرونا (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2