پرینت

نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی در سال ۱۴۰۱ فردا برگزار می شود

on .

نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی در سال ۱۴۰۱ فردا برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر[1]، نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی در سال ۱۴۰۱، فردا بعدازظهر به ریاست ابراهیم رئیسی و با حضور رؤسای سایر قوا، اعضای حقیقی و حقوقی و دبیر این شورا برگزار می‌شود.

به نظر می‌رسد با توجه به آخرین اظهارات ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی مبنی بر ارجاع طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی به این شورا، جلسه روز سه شنبه به موضوع بررسی این طرح اختصاص یابد.

این در حالی است که در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی در سال ۱۴۰۰ که ۲۵ اسفندماه برگزار شد، اعضای شورای عالی فضای مجازی طرح صیانت را که در مجلس شورای اسلامی مطرح بود، به بحث گذاشتند و بر این موضوع تأکید کردند که چون وظیفه قانون‌گذاری به عهده مجلس است، بهتر است این طرح نیز در مجلس به سرانجام برسد.

با این حال اما دو روز پیش ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفتگویی اعلام کرد که «محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس شورای‌عالی فضای مجازی درخواست کرده که دولت و شورای‌عالی فضای مجازی سیاست‌های کلان مربوط به فضای مجازی را مشخص کنند. بر این اساس در نخستین جلسه پیش روی شورای‌عالی فضای مجازی، درخواست مربوطه بررسی خواهد شد. بعد از بررسی سیاست‌های کلان، طرح صیانت به مجلس بازگردانده می‌شود و سرانجام مجلس تصمیم خواهد گرفت که سیاست‌ها را به چه نحوی اجرا کند.»

همچنین شورای عالی فضای مجازی در آخرین جلسه سال ۱۴۰۰، بررسی وضعیت فضای مجازی کشور را نیز در دستور کار قرار داد و روند پیشرفت ایجاد شبکه ملی اطلاعات را پیگیری کرد؛ در این راستا مقرر شد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارش اقدامات سایر دستگاه‌ها را در جهت تحقق شبکه ملی اطلاعات به نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی در سال ۱۴۰۱ ارائه کند.

در همین حال مقرر شد شرح وظایف کمیسیون‌های عالی تنظیم مقررات شورای عالی فضای مجازی نیز آماده و به جلسه آینده این شورا ارائه شود.

References

  1. ^ خبرنگار مهر (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2