پرینت

کارمندان اپل استور در پی تشکیل اتحادیه کارگری

on .

کارمندان اپل استور در پی تشکیل اتحادیه کارگری

به گزارش خبرگزاری مهر[1] به نقل از ورج، سازماندهندگان این طرح در آپدیتی در وب سایت خود اعلام کردند در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ میلادی به پیوستن به اتحادیه کارگری «ورکرز یونایتد» رای داده اند. اتحادیه «ورکرز یونای» همان گروهی است که اخیراً از تلاش های اتحادیه سازی کارگران فروشگاه های استارباکس در آمریکا پشتیبانی کرده است.

طبق گزارش واشنگتن پست، سازماندهندگان این اتحادیه در فروشگاه گرند سنترال هم اکنون مشغول توزیع کارت های امضا هستند تا کارمندان بتوانند علاقه خود برای تشکیل اتحادیه را اعلام کنند.

اگر حداقل ۳۰ درصد کارمندان با ایجاد اتحادیه موافقیت کنند، سازماندهندگان می توانند درخواستی به هیئت ملی روابط کار (NLRB) ارائه و انتخاباتی برگزار کنند. البته تاکنون یک فروشگاه اپل استور نتوانسته اتحادیه تشکیل دهد.

در ماه فوریه نشریه مذکور در گزارشی فاش کرد چند فروشگاه اپل مشغول آماده سازی جهت تشکیل اتحادیه هستند.در این زمان شکایاتی درباره عدم هماهنگی دستمزدهای کارمندان با تورم و همچنین شرایط کاری نامساعد نیز مطرح شد.

به هرحال گزارش جدید واشنگتن پست نشان می دهد حداقل ۳ فروشگاه دیگر اپل نیز مشغول انجام فعالیت هایی برای تشکیل اتحادیه هستند.

اپل در سال جاری میلادی و پس از گزارشی درباره دستمزدهای اندک و شرایط کاری پر اضطراب کارمندان خرده فروشی مزایای کارمندان ثابت و پاره وقت خرده فروشی را افزایش داد.

References

  1. ^ خبرگزاری مهر (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2