پرینت

حذف شماره‌های همراه از جستجوگر گوگل ممکن شد

on .

حذف شماره‌های همراه از جستجوگر گوگل ممکن شد

به گزارش خبرگزاری مهر[1] به نقل از انگجت، گوگل مدت‌هاست درخواست‌هایی را برای حذف برخی اطلاعات شخصی از نتایج جستجوگر خود پذیرفته است، اما اکنون یک گزینه مفیدتر در دسترس قرار گرفته است. گوگل این خط‌مشی را گسترش داده تا به شما امکان دهد اطلاعات تماس مانند شماره تلفن همراه، آدرس ایمیل و آدرس‌های فیزیکی را حذف کنید.

بر طبق موضع قبلی این شرکت، پذیرش چنین درخواست‌هایی به موارد خاص محدود شده بود. به عنوان مثال، در صورت کلاهبرداری آشکار بانکی چنین اقدامی ممکن بود. در عین حال گوگل همچنان درخواست‌ها را بررسی می‌کند تا مطمئن شود که صادق هستند. به عنوان مثال، گوگل شماره‌های مراجعی را که خدمات عمومی ارائه می‌دهند، پاکسازی نمی‌کند. همچنین یک سیاستمدار نمی‌تواند به سادگی درخواست کند که شماره تلفن دفترش از این جستجوگر حذف شود.

این تحول به دنبال دیگر تلاش‌های اخیر برای جلوگیری از انتشار اطلاعات حساس از طریق گوگل است. از سال گذشته، کاربران زیر ۱۸ سال گوگل می‌توانند درخواست حذف عکس‌های خود را از جستجوگر تصویری این شرکت مطرح کنند. رویه‌هایی از این دست می‌تواند باعث خنثی کردن افراد مزاحم، آزاردهنده‌ها و تعقیب‌کنندگانی شود که روی جستجوگر گوگل برای رسیدن به اهداف خود حساب می‌کنند.

References

  1. ^ خبرگزاری مهر (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2