پرینت

تمرکز اتحادیه اروپا بر تبلیغات مالی آنلاین گمراه کننده

on .

تمرکز اتحادیه اروپا بر تبلیغات مالی آنلاین گمراه کننده

به گزارش خبرگزاری مهر[1] به نقل از رویترز، کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا قرار است امسال یک استراتژی سرمایه‌گذار خرد تعیین کند تا همپای تغییرات سریعی در فناوری شود که اکنون به مردم امکان می‌دهد با چند ضربه انگشت روی گوشی هوشمند خود سهام یا بیت کوین بخرند.

اتحادیه اروپا می‌خواهد سرمایه گذاران خرد به ساخت یک بازار سرمایه عمیق‌تر کمک کنند که برای سرمایه گذاری در اقتصاد به وام‌های بانکی کمتری متکی است.

ورنا راس رییس سازمان اوراق بهادار و بورس های اروپا (ESMA) در این باره می‌گوید: تصور می‌کنیم این موارد تغییراتی بنیادین در شیوه عملکرد بازارها و افرادی که در بازار فعالیت می‌کنند، به حساب می آیند. معتقدم جنبه منفی برخی از این موارد آن است که گمانه زنی‌های زیادی را به خود جلب می‌کند و نوعی بازی سازی از نحوه مشارکت سرمایه گذاران خرد در بازارهای مالی است.

کمیسیون اتحادیه اروپا از ESMA خواسته دستورالعمل‌هایی را طراحی و بر اجرای آنها نظارت کند که یکی از این موارد اصلاح قوانین اوراق بهادار MiFID این منطقه است تا با قرار دادن قدرتی در اختیار رگولاتورهای ملی، آنها بتوانند اقدامات موثر و به موقع را در مقابل عملکردهای بازاریابی گمراه کننده اتخاذ کنند.

به گفته راس باید تضمین شود تبلیغات مالی در شبکه‌های اجتماعی در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند.

او در این باره می‌گوید: نه تنها باید در تبلیغات مشخص شود فرد چگونه به درآمد دست می‌یابد، بلکه باید اطلاعاتی حیاتی در این خصوص را نیز دریافت کند که شامل هزینه و ریسک است.

علاوه برآن ESMA با رگولاتورهای محلی برای مقابله با روش‌های تهاجمی بازاریابی همکاری و تضمین می‌کند شرکت‌ها الزامات را رعایت می‌کنند.

References

  1. ^ خبرگزاری مهر (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2