پرینت

تمرکز ۹۰ درصد فعالیت‌های پژوهشگاه ICT روی شبکه ملی اطلاعات

on .

تمرکز ۹۰ درصد فعالیت‌های پژوهشگاه ICT روی شبکه ملی اطلاعات

به گزارش خبرگزاری مهر[1] به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وحید یزدانیان درباره برنامه‌های سال ۱۴۰۱ این پژوهشگاه گفت: عمده برنامه‌های امسال در خصوص ارائه خدمات و مشاوره‌های پژوهشی در زمینه شبکه ملی اطلاعات است.

وی گفت: امسال در خصوص طراحی و بهینه سازی زیرساخت‌های ارتباطی شبکه ملی اطلاعات و ارتقا زیرساخت‌های اطلاعاتی این شبکه و نیز موضوعات کسب و کاری و تنظیم مقررات در شبکه تمرکز داریم و ۱۰ درصد برنامه‌های دیگر ما مربوط به سایر موضوعات بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فارغ از اجرای طرح‌های پژوهشی فعالیت دیگر امسال موضوع تأیید نمونه تجهیزات است و مجموعه آزمایشگاه‌های ما با تفاهم‌هایی که با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی داشته‌ایم، آزمایش‌های زیرساختی، امنیتی و فناوری اطلاعات را روی تجهیزات ارتباطی انجام می‌دهد.

یزدانیان اضافه کرد: تجهیزاتی که می‌خواهد وارد کشور شود اگر به تأیید ما برسد قابلیت استفاده در شبکه ارتباطی را خواهد داشت و تولیداتی که در داخل کشور انجام می‌شود هم، اگر بخواهد در شبکه استفاده شود باید در آزمایشگاه‌های ما تأیید شود.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: موضوع حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری نیز پس از ۱۰ سال توقف، مجدد آغاز شده است و ما تفاهم‌نامه‌هایی با برخی دانشگاه‌ها منعقد خواهیم کرد و از تعدادی از طرح‌های کارشناسی ارشد و دکتری که در راستای محورهای فعالیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است حمایت می‌کنیم.

References

  1. ^ خبرگزاری مهر (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2