پرینت

اپل مجوز گران شدن حق اشتراک را برای توسعه دهندگان صادر کرد

on .

اپل مجوز گران شدن حق اشتراک را برای توسعه دهندگان صادر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر[1] به نقل از انگجت، طبق سیاست قدیم این شرکت، اپل قبل از دریافت حق اشتراک از کاربران سوال می پرسید. البته این هزینه اکنون افزایش یافته است.

اما براساس آپدیت جدید، توسعه دهندگان نرم افزار تا زمانی که مجموعه ای از قوانین را رعایت می کنند، قادر خواهند بود به طور خودکار حق اشتراک بالاتری از کاربران دریافت کنند.

اپل به وسیله ایمیل و نوتیفیکیشن های اضطراری افزایش هزینه حق اشتراک را به کاربران اطلاع می دهد. اما کاربران خود باید قبل از آنکه هزینه ای اضافی از آنها دریافت شود، از عضویت انصراف دهند.

این شرکت فناوری در بیانیه ای اعلام کرد توسعه دهندگان نرم افزاری می توانند از این ویژگی استفاده کنند که هزینه حق اشتراکشان را بیش از یک بار در سال افزایش ندهند. علاوه بر آن افزایش این هزینه بیش از ۵ دلار و ۵۰ درصد هزینه فعلی یا ۵۰ دلار و ۵۰ درصد هزینه اشتراک سالانه باشد.

این بدان معنا است که به طور خودکار برای تمدید حق اشتراکی که قبلاً ۱۰ دلار بوده از کاربران ۱۵ دلار دریافت می شود.

اپل ادعا می کند کاربران بیشتر اوقات درخواست‌های مربوط به انتخاب هزینه اشتراک بالاتر را فراموش می کنند و در نتیجه سرویس هایشان مختلف می شود. اگر این امر واقعیت داشته باشد، احتمالاً کاربران به نوتیفیکیشن ها درباره افزایش قیمت ها نیز توجه نمی کنند.

از آنجا که توسعه دهندگان نرم افزار فقط در صورتی می توانند از این قابلیت استفاده کنند که در سال فقط یک بار قیمت خود را افزایش دهند، حداقل برخی توسعه دهندگان بی پروا نمی‌توانند با افزایش مکرر قیمت‌های خود به میزان چند دلار یا بیشتر از مزایای این سیستم استفاده کنند.

با این وجود افرادی با بودجه اندک، ممکن است بخواهند هر از چند گاهی ایمیل‌های خود را چک کنند تا مطمئن شوند که به طور ناگهانی از آنها هزینه اشتراک بالاتری دریافت نمی شود.

References

  1. ^ خبرگزاری مهر (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2