پرینت

شکایت والدین از شبکه های اجتماعی درباره اعتیاد کودکان ممکن می شود

on .

شکایت والدین از شبکه های اجتماعی درباره اعتیاد کودکان ممکن می شود

به گزارش خبرگزاری مهر[1] به نقل از آسوشیتدپرس، همچنین این لایحه به والدین اجازه می دهد از پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و تیک تاک شکایت کنند. آنها می توانند تا سقف ۲۵ هزار دلار به ازای هر مورد تخلف درخواست غرامت کنند.

در لایحه مذکور که به مجلس ایالتی ارائه شده در تعریف «اعتیاد» آمده کودکان زیر ۱۸ سال به طور فیزیکی، ذهنی، احساسی، از لحاظ رشد یا مادی آسیب می بینند و با وجود آنکه آنها خواهان توقف یا کاهش مدت زمان استفاده از شبکه اجتماعی هستند، قادر به انجام این کار نیستند زیرا گرفتار شبکه اجتماعی شده اند.

گروه های کسب و کاری هشدار داده اند در صورت تصویب این قانون، شبکه های اجتماعی در کالیفرنیا به جای قبول ریسک های قانونی، فعالیت برای کودکان را متوقف می کنند.

لایحه پیشنهادی تنها برای شبکه های اجتماعی به کار می رود که طی سال قبل حداقل ۱۰۰ میلیون دلار درآمد داشته اند. به عبارت دیگر به نظر می رسد قانون پیشنهادی، شبکه های اجتماعی بزرگ مانند فیس بوک را هدف گرفته که بخش بزرگی از بازار را در قبضه خود دارند.

البته لایحه ارائه شده برای سرویس های پخش محتوا مانند نتفلیکس و هولو یا شرکت هایی که فقط سرویس های ایمیل و پیامک ارائه می دهند، به کار برده نمی شود.

جوردن کانینگهام یکی از اعضای مجلس کالیفرنیا که این لایحه را ارائه کرده، می گوید: عصر آزمایش اجتماعی بی پروا روی کودکان تمام شده و ما خواهان حفاظت از آنها هستیم.

در لایحه مذکور دو راه فرار از مسئولیت برای شبکه های اجتماعی در دادگاه در نظر گرفته شده است. اگر این لایحه به قانون تبدیل شود، از یکم ژانویه سال بعد اجرایی می شود و شرکت هایی که ویژگی های اعتیاد آور برای کودکان را از یکم آوریل حذف کنند، مسئولیتی برای پرداخت غرامت نخواهند داشت.

همچنین شرکت هایی که به طور مرتب عملکردهای خود را بررسی می کنند تا ویژگی های اعتیاد آور برای کودکان را شناسایی و حذف کنند، در مقابل شکایات والدین ایمن خواهند بود.

با این وجود گروه های تجاری مختلف با این لایحه مخالفت کرده اند.

References

  1. ^ خبرگزاری مهر (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2