پرینت

مرکز تحقیقات مخابرات ایران با همکاری ژاپنی ها راه اندازی شده است

on .

مرکز تحقیقات مخابرات ایران با همکاری ژاپنی ها راه اندازی شده است

به گزارش خبرنگار مهر[1]، عیسی زارع پور در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی با ارائه گزارشی از دستاوردهای سفر به ژنو برای شرکت در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS ۲۰۲۲) نوشت: از روز دوشنبه برای شرکت در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی به ژنو آمده‌ام. تلاش می‌کنم در حاشیه این اجلاس با وزرای دیگر کشورها و مقامات سازمان‌های مرتبط رایزنی کنم.

وی گفت: در روز اول با معاون وزیر امور داخلی و ارتباطات ژاپن و وزیر ارتباطات و اقتصاد دیجیتال نیجریه دیدار کردم. دیدارهایی سازنده که انشاالله نتیجه‌بخش هم خواهد بود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه یوجی ساساکی معاون وزیر امور داخلی و ارتباطات ژاپن، بالاترین مقام حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ژاپن به حساب می‌آید، ادامه داد: ژاپنی‌ها در این دیدار درخواست حمایت ایران از نامزدی ژاپن برای عضویت در شورای ITU را مطرح کردند.

وی گفت: ما سوابق خوبی در همکاری با ژاپنی‌ها داریم. مرکز تحقیقات مخابرات ایران که حالا به نام پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تغییر نام یافته، با همکاری ژاپنی‌ها راه‌اندازی شده است. این همکاری در سال‌های متمادی ادامه داشته و در حال حاضر هم زمینه آن به‌ویژه در حوزه انتقال دانش و فناوری اطلاعات و برگزاری کارگاه‌های مشترک فراهم است.

زارع پور تاکید کرد: بخشی از این همکاری می‌تواند در حمایت متقابل ایران و ژاپن در کسب کرسی‌های سازمان‌های بین‌المللی متجلی شود. ما هم متقاضی حمایت ژاپن از نامزدی ایران در شورای ITU برای دوره چهارساله جدید شدیم.

همکاری ایران و نیجریه در حکمرانی سایبری

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه با عیسی علی ابراهیم وزیر ارتباطات و اقتصاد دیجیتال نیجریه و دبیر ۲۰۲۲ WSIS نیز دیدار کردم، ادامه داد: مسائل فراوانی در همکاری ایران با WSIS وجود دارد. موضوع این دیدار بیشتر حول «حکمرانی سایبری» بود، موضوعی که بستر طرح و پیشبرد آن در اجلاس حاضر فراهم است.

وی گفت: در این دیدار برخی از ظرفیت‌های بومی در اقتصاد پلتفرمی و دستاوردهای فضایی کشورمان را معرفی و به ظرفیت همکاری ایران و نیجریه، به‌ویژه در ایجاد و توسعه پارک‌های علم و فناوری اشاره کردم.

به گفته زارع پور، وزیر نیجریه‌ای علاقه زیادی به گسترش روابط با جمهوری اسلامی به‌ویژه در حوزه‌های فضایی و ارتباطی داشت و از من برای سفر به آن کشور به منظور رسیدن به تفاهم و توافق‌های عملیاتی دعوت کرد. من هم طبق عرف دیپلماتیک و به منظور معرفی ظرفیت‌های جمهوری اسلامی در حوزه خدمات ارتباطی و فضای مجازی، از علی ابراهیم برای سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت کردم.

وزیر ارتباطات اظهار امیدواری کرد که در ادامه این سفر و برنامه‌های فشرده‌ای که پیش‌بینی شده دستاوردهای امیدبخشی برای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان به ارمغان آید.

References

  1. ^ خبرنگار مهر (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2