پرینت

پیش نویس قوانین امنیت سایبری چین برای صنعت بورس منتشر شد

on .

پیش نویس قوانین امنیت سایبری چین برای صنعت بورس منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر[1] به نقل از لکسولوژی، پیش نویس قانون مذکور در خصوص ۳ نوع موسسه اجرایی خواهد شد که عبارتند از:

۱- موسساتی که اشاره به شرکت هایی دارد که عملیات های عمومی انجام می دهند یا زیرساخت اطلاعات در بخش بازار اوراق بهادار و آتی را مدیریت می کنند. همچنین موسسات حسابداری نیز شامل این دسته می شوند.

۲-موسسات عملیاتی که اشاره به شرکت هایی دارد که عملیات های مربوط به بورس و معاملات آتی را انجام می دهند، مانند کارگزاری های بورس، شرکت های انجام معاملات آتی و شرکت های مدیریت سرمایه

۳- موسسات ارائه کننده سرویس های فناوری اطلاعات که به شرکت هایی اشاره دارد که توسعه، آزمایش، یکپارچه سازی، ارزیابی، نگهداری و مدیریت روزانه محصولات و سرویس های مربوط به بورس را برای سیستم های اطلاعاتی بورس و معاملات آتی فراهم می کنند.

هرچند موسسات اصلی و موسسات عملیاتی محور تمرکز پیش نویس اقدامات هستند، اما تهیه کنندگان فناوری های اطلاعاتی مرتبط نیز باید قوانین مربوطه را رعایت کنند.

طبق این قانون موسسات اصلی و عملیاتی باید با اجرای مجموعه ای از اقدامات از امنیت سیستم شبکه اطمینان حاصل کنند. آنها باید سیستم های مدیریت سایبری ایمن و سالمی ایجاد کنند که شامل بخش های نظارت بر فناوری اطلاعات، تصمیم گیری، مدیریت، اجرا و رصد است.

همچنین این شرکت ها باید فردی در موسسه (معمولا نماینده قانونی) را مسئول امنیت سایبری و فردی را به عنوان مسئول مستقیم فناوری مورد نیاز برای امنیت سایبری انتخاب کنند.

در کنار این موارد شرکت ها باید تضمین کنند تعداد کارمند شایسته و سرمایه کافی برای فعالیت های کسب و کاری وجود دارد. همچنین موسسات مذکور باید از عملکرد، ظرفیت، اعتبار ، قابلیت گسترش و امنیت سیستم های اطلاعاتی و زیربنای ساختاری خود اطمینان حاصل کنند.

طبق این قانون شرکت ها باید طرح امنیت سایبری با چند لایه حفاظتی اجرا کنند که روند اصلی حفاظت از امنیت سایبری را تشکیل می دهد. همچنین آنها باید جزئیات اجرای طرح را به CSRS گزارش دهند. اتخاذ اقدامات احتیاطی قبل از اجرا، تغییر یا خاموش کردن سیستم های اطلاعاتی مهم نیز بخشی از این قانون است.

References

  1. ^ خبرگزاری مهر (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2