پرینت

تراشه‌ساز تایوانی برنامه ای برای ساخت کارخانه در اروپا ندارد

on .

تراشه‌ساز تایوانی برنامه ای برای ساخت کارخانه در اروپا ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر[1] به نقل از رویترز، بحران کمبود تراشه بسیاری از صنایع و به خصوص صنعت خودروسازی را مختل کرده و از همین رو بسیاری از کشورها به دنبال راه اندازی کارخانه‌های جدید تولید تراشه و نیمه هادی هستند. تی اس ام سی با این استدلال که مشتریان تراشه در اروپا نسبت به سایر نقاط جهان کمتر هستند، راه اندازی قطعی کارخانه تولید تراشه در اروپا را رد کرده است.

او در نشست سالانه سهامداران TSMC گفت که این شرکت، بزرگترین سازنده قراردادی نیمه هادی در جهان بوده و در حال ارزیابی برنامه‌های توسعه در مناطق مختلف است و عامل اصلی برای تصمیم‌گیری در این زمینه نیاز مشتری است.

اتحادیه اروپا از تایوان، خواستار راه اندازی چند کارخانه ساخت و تولید نیمه هادی شده و مقامات ارشد هر دو طرف هفته گذشته درباره همکاری در این زمینه گفتگو کردند.

اتحادیه اروپا در ماه فوریه تایوان را به عنوان یکی از "شریک‌های همفکر" که اروپا مایل به همکاری با آنها است، توصیف و عنوان کرد : TSMC، باارزش‌ترین شرکت بورسی آسیا، ۱۲ میلیارد دلار برای راه اندازی کارخانه‌های تراشه در ایالات متحده هزینه می‌کند و در حال ساخت کارخانه‌ای با همکاری سونی در ژاپن است.

References

  1. ^ خبرگزاری مهر (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2