پرینت

گوگل از ترس جریمه تبلیغات رقبا را در یوتیوب آزاد کرد

on .

گوگل از ترس جریمه تبلیغات رقبا را در یوتیوب آزاد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر[1] به نقل از رویترز، به گفته منابع آگاه این اقدام در راستای واکنش به بخشی از تحقیق آنتی تراست اتحادیه اروپا مربوط است که مسیر را برای تسویه یک پرونده بدون جریمه آلفابت هموار می کند.

کمیسیون اتحادیه اروپا سال گذشته تحقیقی را آغاز کرد تا مشخص شود آیا بزرگترین تهیه کنندگان سرویس های جستجو و ویدئو با محدود کردن رقبا و دسترسی آگهی دهندگان به داده های کاربران، مزیت رقابتی ناعادلانه برای خود فراهم می کنند یا خیر.

درهمین راستا ناظر رقابت اتحادیه اروپا به طور خاص اشاره کرده بود گوگل آگهی دهندگان را ملزم می کند از سرویس «مدیریت آگهی»(Ad Manager) آن برای نمایش تبلیغات در یوتیوب استفاده کنند و محدودیت هایی در خصوص آنکه کدام رقبا در یوتیوب تبلیغ منتشر کنند، وضع می کند.

اتحادیه اروپا همچنین عملکرد گوگل در اجبار آگهی دهندگان به استفاده از سرویس های Display & Video ۳۶۰ و Google Ads برای خرید تبلیغات یوتیوب را بررسی می کند. این درحالی است که آمار فروش یوتیوب در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۶.۹ میلیارد دلار بوده است.

کمیسیون اتحادیه اروپا و گوگل هنوز در این باره اظهار نظری نکرده اند. این شرکت آمریکایی از سال گذشته مشغول مذاکره با کمیسیون اتحادیه اروپا بود تا از جریمه ای که ممکن است به ۱۰ درصد درآمد جهانی آن برسد، جلوگیری کند.

البته آلفابت باید اقدامات بیشتری برای برطرف کردن نگرانی های کمیسیون اتحادیه اروپا انجام دهد تا بتواند از جریمه رها شود.

References

  1. ^ خبرگزاری مهر (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2