پرینت

مایکروسافت فروش فناوری خوانش احساسات را متوقف کرد

on .

مایکروسافت فروش فناوری خوانش احساسات را متوقف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر[1] به نقل از رویترز، این اقدامات نشان دهنده تلاش های تهیه کنندگان سرویس های ابر رایانشی برای کنترل فناوری های حساس در برهه ای است که قانونگذاران در اروپا و آمریکا همچنان به بررسی محدودیت های قانونی جامع ادامه می دهند.

مایکروسافت از ماه گذشته مشغول بررسی آن است که آیا سیستم های شناسایی احساسات پایه علمی دارند یا خیر. سارا برد یکی از مدیران محصول در واحد هوش مصنوعی Azure مایکروسافت در پستی وبلاگی نوشت: این تلاش ها سوالات مهمی در خصوص حریم خصوصی، فقدان آگاهی درباره تعریف احساسات و همچنین ناتوانی در کلیت بخشیدن به رابطه میان حالات صورت و احساسات در موارد استفاده، مناطق و جمعیت های مختلف به وجود آورده است.

مشتریان فعلی مایکروسافت تا یک سال دیگر به ابزارهای هوش مصنوعی دسترسی خواهند داشت که احساسات، جنسیت، سن، لبخند، موهای صورت، مو و آرایش افراد را بررسی می کنند. پس از این مهلت دسترسی این کاربران به ابزارهای مذکور قطع خواهد شد. همچنین مایکروسافت اعلام کرد مشتریان اکنون باید برای استفاده از سرویس شناسایی چهره اجازه دریافت کنند.

شرکت از کاربرانش خواسته استفاده از فناوری ها در موارد که قانون را نقض می کند مانند شناسایی افراد زیر سن قانونی اجتناب کنند، اما به طور واضح کاربردهای ممنوعه را اعلام نکرد.

سال گذشته سرویس ابر گوگل ارزیابی مشابهی انجام داد. گوگل ردیابی ۱۳ احساس خاص را در ابزارهای خوانش احساسات مسدود کرد و ۴ احساس دیگر مانند خوشحالی یا تاسف را نیز تحت بررسی قرار داد. پس از آن شرکت مذکور روی سیستمی جدیدیتمرکز کرد که حرکاتی مانند اخم کردن و خندیدن را بدون ایجاد ارتباط آنها با احساسات توضیح می داد.

References

  1. ^ خبرگزاری مهر (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2