پرینت

هک شدن گوشی‌های اندرویدی و اپل با جاسوس افزار ایتالیایی

on .

هک شدن گوشی‌های اندرویدی و اپل با جاسوس افزار ایتالیایی

به گزارش خبرگزاری مهر[1] به نقل از رویترز، در این گزارش آمده است آزمایشگاه RCS مستقر در میلان، که وب‌سایت آن مورد استفاده آژانس‌ها و رگولاتوری های مجری قانون در اروپاست، ابزاری را برای جاسوسی از پیام‌های خصوصی و مخاطبان گوشی‌های هدف ابداع کرده است.

رگولاتورهای اروپایی و آمریکایی در حال بررسی قوانین جدید احتمالی در مورد فروش و واردات نرم افزارهای جاسوسی هستند. گوگل گفت: «این فروشندگان امکان توزیع ابزار هک خطرناک را فراهم می‌کنند و دولت‌هایی را به آن مسلح می‌کنند که قادر به توسعه این قابلیت‌ها در داخل کشور خود نیستند.»

دولت‌های ایتالیا و قزاقستان بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر در این زمینه پاسخ ندادند. یکی از سخنگویان اپل گفت این شرکت تمام حساب‌ها و گواهی‌های شناخته شده مرتبط با این آزمایشگاه هک را باطل کرده و گوگل هم تصریح کرده برای محافظت از کاربران گوشی‌های اندرویدی اقداماتی را انجام داده است.

آزمایشگاه آر سی اس در واکنش اعلام کرده که محصولات و خدمات آن با قوانین اروپایی مطابقت دارد و به آژانس‌های مجری قانون در بررسی جرایم کمک می‌کند. عوامل سوءاستفاده از ابزار جاسوسی این آزمایشگاه به طور صریح اعلام نشده‌اند، اما گوگل آنها را وابسته به دولت‌های خارجی اعلام کرده است.

References

  1. ^ خبرگزاری مهر (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2