پرینت

شرکت های فناوری با رفتار انحصارگرایانه در چین جریمه می شوند

on .

شرکت های فناوری با رفتار انحصارگرایانه در چین جریمه می شوند

به گزارش خبرنگار مهر[1] و به نقل از رویترز؛ نهاد تنظیم‌گر کشور چین، اخیراً پیش نویس مجموعه قوانین و مقرراتی را به منظور بهبود توانایی این کشور در کنترل و مهار رفتارهای انحصاری در بازار دیجیتال این کشور، منتشر ساخت و اعلام کرد که در ماه آگوست، آماده اجرای قوانین اصلاح شده ضد انحصاری خواهد بود.

اداره دولتی تنظیم بازار چین (SAMR)، طی اظهار نظری در این مورد اعلام کرد که می‌خواهد نظر عمومی را در مورد پیشنهادات خود جویا شود و با در نظر گرفتن توضیحاتی در مورد اینکه چه معاملاتی می‌تواند به عنوان انحصاری تلقی شود، مقرراتی را برای محدودسازی انحصار، در بازار این کشور، وضع کند.

به عنوان مثال، اگر درآمد جهانی سالانه یکی از شرکت‌های فعال در بازار، به بیش از ۱۲ میلیارد یوان (۱.۷۹ میلیارد دلار) برسد، پرونده فعالیت کسب‌وکار یاد شده، باید از سوی نهادهای ضد انحصار، مورد بررسی قرار گیرد. علاوه بر این، کلیه ادغام‌ها و تملک رقبا از سوی یکدیگر نیز باید زیر نظر اداره دولتی تنظیم بازار چین، صورت پذیرد.

نهادهای تنظیم‌گر چین، از اواخر سال ۲۰۲۰، اعمال محدودیت و نظارت جدی ضد انحصاری بر صنایع مختلف این کشور را آغاز نموده‌اند و در این فرایند، توجه خاص خود را بر فعالان حوزه «اقتصاد پلتفرمی»، معطوف ساخته‌اند. در جریان تحقیقات یاد شده، شرکت‌های فناوری این کشور که رفتارشان انحصاری تلقی شود، جریمه خواهند شد. بنابراین، با تشدید این روند، شرکت‌های بزرگی مانند علی بابا، میلیاردها دلار جریمه می‌شوند.

تنظیم‌گران چین، سال گذشته، روند بازنگری در قوانین ضد انحصار مصوب سال ۲۰۰۸ این کشور را با تمرکز ویژه بر اقتصاد دیجیتال، آغاز نمودند. بر اساس گزارش خبرگزاری شینهوا، قواعد تازه، طی روزهای آینده، وارد فاز اجرایی خواهند شد.

مسئله رشد بی سابقه انحصار در میان پلتفرم‌های دیجیتال و شرکت‌های فناوری، موضوعی است که این روزها، ذهن بسیاری از قانونگذاران سراسر جهان را به خود مشغول کرده است. حال، پس از ورود کنگره آمریکا و اتحادیه اروپا به موضوع شکست انحصار شرکت‌های فناوری، تنظیم گران چین نیز به این حوزه وارد شده‌اند.

References

  1. ^ خبرنگار مهر (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2