پرینت

جریمه اپل و آمازون در ایتالیا لغو شد

on .

جریمه اپل و آمازون در ایتالیا لغو شد

به گزارش خبرگزاری مهر[1]، مهر به نقل از رویترز،  در نوامبر ۲۰۲۱ میلادی ناظر آنتی تراست ایتالیا جریمه ای ۲۰۰ میلیون یورویی برای اپل و آمازون تعیین کرد.  در سال ۲۰۲۰ این دو شرکت با اتهاماتی روبرو شدند که طبق آن فروش دستگاه های اپل و بیتس به خرده فروشان را محدود کرده اند تا به این ترتیب رقابت را سخت و قیمت ها را بالا نگه دارند.

 رگولاتور ایتالیایی اعلام کرد طبق توافقی که در ۲۰۱۸ میلادی بین دو شرکت انجام شده آنها فقط به خرده فروشان گزینش شده اجازه می دادند محصولات را در شاخه آمازون در ایتالیا بفروشند. این امر نقض قوانین اتحادیه اروپا به حساب می آید و روی قیمت های رقابتی تاثیر می گذاشت.

در پی تحقیقات آمازون ۶۸.۷ میلیون یورو و اپل ۱۳۴.۵ میلیون یورو جریمه شدند. همچنین رگولاتور ایتالیایی به شرکت ها دستور داد بدون هیچ رفتار تبعیض آمیز به خرده فروشان اجازه دهند محصولات اصلی اپل و بیتس را  در وب سایت آمازون در این کشور بفروشند.

هر دو شرکت اپل و آمازون خواستار تجدید نظر در جریمه هایشان شدند.  در اوایل سال جاری جریمه این شرکت ها به دلیل اشتباه در محاسبات اولیه در کل به ۱۷۳.۳ میلیون دلار کاهش یافت . اکنون نیز دادگاهی اداری در ایتالیا این جریمه را به طور کامل لغو کرد.

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2