سواد انقلابی برگرفته از آگاهی و مهارت انقلابی است

به گزارش خبرگزاری - [1]به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مسئول میز تعلیم و تربیت اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب امروز (یکشنبه) در حاشیه اولین نشست «چیستی، چرایی و چگونگی سواد انقلابی در آموزش و پرورش» با تعریفی از سواد انقلابی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب یک نرم افزار فکری برای عصر حاضر انقلاب است که دارای توانایی، آگاهی و مهارت هستند که از آن به سواد انقلابی یاد می کنیم. سید مهدی بهشتی گفت: در سامانه تعلیم و تربیت رسمی کشور و به مناسبت هفته معلم لازم است که برای بینش ها و کنش ها تدبیر شود. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش صادق حسین زاده ملکی در نشست چیستی، چرایی و چگونگی سواد انقلابی در آموزش و پرورش گفت: ما چهارچوبهای برای انقلابی گری تعریف میکنیم که با تعابیر رهبر انقلاب فاصله دارد. انقلابی گری را نباید با رفتارهای هیجانی اشتباه گرفت. صادق حسین زاده ملکی در مرکز تعلیم و تربیت اندیشگاه بیانیه گام دوم افزود: باید روی شناخت انقلاب سواد انقلابی که تفکر و منش انقلاب را نشاید میدهد تاکید کنیم تا به چارچوبهای انقلاب اسلامی دست پیدا کنیم. یکی از موضوعات برای ارتقای سواد انقلابی تاریخ است. ما در تاریخ معاصر ضعف جدی داریم. تاریخ غرب که در آن خوب عمل نکردهایم و دیگری تاریخ اسلام است. حسین زاده گفت: از سوی دیگر شناخت امام خمینی و رهبر انقلاب از منظر سیره و گفتمان اندیشه و بیانات اهمیت زیادی دارد. بعضی از متون اصلی مثلاً در شناخت امام برخی پیامهای امام لازم است مورد بررسی قرار گیرد. این متون قواعد این سواد انقلابی را تقویت میکند. در خصوص رهبر انقلاب هم بیانیه گام دوم سرگذشت و سرشت و سرنوشت انقلاب اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد. معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش افزود: مبانی و اندیشه انقلاب به مسائل مختلف میپردازد. اما در مورد مسائل روز کم میآورد. گاه باید متن کامل بیانات رهبر انقلاب در موضوعات روز را مورد توجه قرار دهیم. مثلاً من معتقدم لحن رهبر انقلاب در مورد مذاکرات امروز متفاوت از دوره برجام است. متن کامل بیانات از این منظر حائز اهمیت است. وی ادامه داد: ما در ساختار پرورشی نیاز به تحول داریم. در مرحله اول ما بر زیست بوم پرورشی مدرسه تمرکز داریم؛ که ۵ عنصر کلیدی دارد. همکاران رسمی و غیر رسمی پرورشی به عنوان عنصر اول، دانشآموزان عنصر دوم هستند که باید به خود آنها میدان داد و به آنها نقش بدهیم، عنصر سوم فناوریهای پرورشی، خلاقیتها، ابتکارات روز و فناوریهای نوظهور، عنصر چهارم محتوا و مهندسی پیام و در نهایت برنامه درسی پرورشی عنصر آخر این مسئله است. استاد دانشگاه فرهنگیان نیز در این نشست گفت: تربیت یک فرایند است که میخواهد هویت فردی که با آن مواجه است را شکل دهد. پس باید تربیت رو حول محور هویت مطلوب تعریف کرد. از نظر رهبر انقلاب خروجی نظام تربیت باید انسان شایسته اسلامی باشد. محمد شهریاری افزود: هویت برآیند یکی از عادات و ملکات علمی و نفسانی در انسان است. این هویت وجوهی دارد کت بین آنها یک وجه تربیت سیاسی و اجتماعی است. در این امر تکوین هویت ملی و اسلامی در دانش آموزان اهمیت زیادی دارد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی شهریاری همچنین با اشاره به شاخصهای انقلابی بودن در بیان رهبر انقلاب گفت: ایشان اشاره میکنند که انقلابی بودن ۵ شاخصه دارد. این شاخصهها را به تفصیل توضیح میدهند. سواد انقلابی یکی از وجود این شاخص را در نظر دارد. وی گفت: از نظر رهبری تربیت سه رکن دارد، مربی، متربی و محیط تربیت. محیط خانواده، محیط مدرسه و جامعه حائز اهمیت است. از طرفی ایشان به دوران طلایی تربیت اشاره میکنند، به نظر میرسد در یک سیر و فرایندی تکوین هویت اتفاق میافتاد. این مسئله در نگاه رهبری یک دوره خاص و ویژه دارد که دوران کودکی و نوجوانی است. ایشان نقش مدرسه پررنگ میکند و معلم میتواند بقیه عوامل را تحت تأثیر قرار دهد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی سواد انقلابی برگرفته از آگاهی و مهارت انقلابی است سواد انقلابی برگرفته از آگاهی و مهارت انقلابی است سواد انقلابی برگرفته از آگاهی و مهارت انقلابی است سواد انقلابی برگرفته از آگاهی و مهارت انقلابی است∎[2][3]
Authors: صاحبخبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری