پرینت

از لباس های هوشمند برای بازیکنان تا مشاهده 360 درجه ای بازی های یورو 2016 + تصاویر

on .

با ورود گجت های پوشیدنی و دوربین های واقعیت مجازی، بازی های یورو 2016 به شکل کاملا متفاوت تری برگزار می شود.

در گزارش آمده ؛ رقابت نفس گیر مسابقات یورو سال 2016 همچنان در فرانسه در حال برگزاری است اما آنچه که تا به امروز توجه همه را به خود جذب کرده، نقش پررنگ و قابل توجه "گجت های پوشیدنی" در این رویداد است.
 
جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ پانزدهمین دوره مسابقات فوتبال تیم‌های ملی کشورهای اروپایی است که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود. این مسابقات در تاریخ ۱۰ ژوئن ۲۰۱۶ آغاز شده و تا ۱۰ ژوئیه ۲۰۱۶ ادامه دارد. از آنجایی که فاصله برگزاری بازی های جام جهانی و جام ملت های اروپا دوسال است، این مدت برای دنیای فناوری زمانی بس طولانی محسوب شده که درنتیجه آن می توانیم شاهد رقابت گجت هایی باشیم که به خوبی تغییر دنیای تکنولوژی را در عرض دو سال به رخ می کشند.
از لباس های هوشمند برای بازیکنان تا مشاهده 360 درجه ای بازی های یورو 2016 + تصاویر

در بازی های امسال بازیکنان تیم های مختلف با پوشیدن لباس های هوشمند توانستند به طور چشم گیری از مواهب دنیای تکنولوژی بهره مند شوند. این لباس ها با مجهز بودن به حسگر های هوشمند قادرند وضعیت سلامتی، عملکرد و سرعت و شتاب هریک از بازیکنان را در هر لحظه در اختیار مربی قرار دهند و نیز مربی می تواند با بررسی دقیق عملکرد و وضعیت جسمانی هر یک از بازیکنان شناخت بهتری نسبت به اعضای تیم پیدا کرده و افراد مناسبی را برای بازی های بعدی در پست های مختلف انتخاب کند.
از لباس های هوشمند برای بازیکنان تا مشاهده 360 درجه ای بازی های یورو 2016 + تصاویراز لباس های هوشمند برای بازیکنان تا مشاهده 360 درجه ای بازی های یورو 2016 + تصاویر

اما این تنها بازیکنان نبودند که از پوشیدن گجت های هوشمند بهره بردند، در بازی های یورو 2016، داوران با استفاده از این لباس های هوشمند توانستند تا حد امکان از خطاهای داوری پیشگیری کنند. با استفاده از این گجت ها که Hawk-Eye نامیده می شوند، داوران به سادگی زمان عبور توپ از خط دروازه را تشخیص داده و از خطاهای احتمالی پیشگیری کنند.
از لباس های هوشمند برای بازیکنان تا مشاهده 360 درجه ای بازی های یورو 2016 + تصاویر

پیشرفت فناوری برای تماشاگران فوتبال هم پر ثمر بود. به عنوان مثال، در برخی بازی های امسال یوفا از دوربین های واقعیت مجازی OZO نوکیا برای فیلم برداری رقابت بین دو تیم استفاده کرد تا از طریق آن مخاطبین بتوانند این بازی ها را با استفاده از هدست های واقعیت مجازی و به شکل 360 درجه تجربه کنند.

این روزها تقاضا برای گجت های پوشیدنی رفته رفته رو به افزایش است به طوری که IDC پیش بینی کرده است تا پایان سال 2020 تعداد درخواست کاربران برای استفاده از این گجت ها 20 درصد افزایش خواهد یافت. بر اساس گزارش های IDC از سال گذشته تاکنون عرضه گجت های پوشیدنی 29 درصد افزایش داشته که دستبند های سلامتی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

بر اساس آمار ها امروز دستبندهای سلامتی بیش از 50 و ساعت های هوشمند در حدود 40 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده اند. اما موسسه IDC پیش بینی می کند که تا پایان سال 2020 این ارقام تغییر خواهد کرد و ساعت های هوشمند بیشترین سهام در بازار گجت های هوشمند را به خود اختصاص خواهند داد.

از لباس های هوشمند برای بازیکنان تا مشاهده 360 درجه ای بازی های یورو 2016 + تصاویر

حال با وجود این پیش بینی ها تصور کنید که در بازی های یورو 2020 و پیشرفت دنیای فناوری و فراگیر شدن این گجت های پوشیدنی چه رقابت های مهیج تری در انتظار خواهد بود.


گزارش از شکوه نیروبخش

انتهای پیام/

از لباس های هوشمند برای بازیکنان تا مشاهده 360 درجه ای بازی های یورو 2016 + تصاویر

Authors: http://www.yjc.ir

منبع خبر باشگاه خبرنگاران جوان