خطا
  • JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 62
چهارشنبه, 12 آذر 1393 04:30

۱۲ آذر: خلق ایستگاه بازی سونی، غول دنیای کنسول‌ها

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

3 دسامبر سال 1994 شرکت ژاپنی سونی کنسول بازی PlayStation را معرفی کرد. محصولی که شاید در آن زمانهیچکس تصور نمی‌کرد که بتواند انقلابی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای و کنسول‌ها ایجاد کند.

PlayStation زاده ایده‌ و خلاقیت‌های یک مهندس سخت افزار و الکترونیک به نام کن کوتاراگی بود که بعدها به عنوان ریاست شرکت سونی کامپیوتر انترتینمنت از زیر مجموعه‌های این شرک

...

3 دسامبر سال 1994 شرکت ژاپنی سونی کنسول بازی PlayStation را معرفی کرد. محصولی که شاید در آن زمانهیچکس تصور نمی‌کرد که بتواند انقلابی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای و کنسول‌ها ایجاد کند.

PlayStation زاده ایده‌ و خلاقیت‌های یک مهندس سخت افزار و الکترونیک به نام کن کوتاراگی بود که بعدها به عنوان ریاست شرکت سونی کامپیوتر انترتینمنت از زیر مجموعه‌های این شرکت انتخاب شد.

از وی به عنوان پدر پلی استیشن یاد می‌شود. پلی استیشن اولین کنسول بازی در جهان بود که بیش از 100 میلیون نسخه از آن به فروش رفت و موفقیت بزرگی برای سونی به همراه داشت و خاطرات بسیاری را برای کاربران آن دوران خلق کرد. موفقیت سونی در عرضه اولین نسخه از پلی‌استیشن، آنها را بر آن داشت تا پلی استیشن ۲ را نیز عرضه کنند که این اتفاق 9 سال و 4 ماه پس از عرضه نسخه اولیه به وقوع پیوست و پلی استیشن 2 وارد بازار شد تا رکوردی تاریخی را به ثبت رساند. پلی استیشن ۲ توانست به رکورد فروش حدود ۱۵۵ میلیون نسخه تا سال ۲۰۱۲ دست پیدا کند که بالاترین میزان فروش کنسول بازی تا حالا بوده است.

شرکت سونی در سال 2006 نسل سوم از پلی استیشن را ارائه کرد و رکورد فروش 80 میلیون نسخه از این کنسول تا سال 2013 به ثبت رسید. کنسول اصلی دیگر شرکت سونی نسخه 4 از پلی استیشن بود که در سال 2014 ارائه شد و تنها در 24 ساعت اول عرضه‌ی محصول به بازار، حدود 1 میلیون از این کنسول در سراسر جهان به فروش رفت و یک رکورد دیگر برای شرکت سونی به عنوان سریع‌ترین فروش در میان کنسول‌ها، ثبت شد.

پلی استیشن 1 که برای نخستین بار در سال 1994 در ژاپن عرضه شده بود یکی از پر طرفدارترین کنسول‌های سونی به شمار می‌رود که شرکت سونی تا سال 2006 و کمی قبل از عرضه نسخه 3 پلی استیشن به تولید آن ادامه داد و سرانجام این کنسول را بعد از 11 سال از خط تولید خود کنار گذاشت و بازنشته کرد. بهترین بازی به فروش رسیده روی این کنسول، گرن توریسمو بود که تا سال 2008 حدود 10.85 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است و رکورددار بازی‌های پلی استیشن 1 است.

پلی استیشن ۱ از یک جهت بیشتر از نسخه‌های بعدی آن برای شرکت سونی دارای اهمیت بود و آن هم تسخیر بازار کنسول‌های بازی بود که اوایل دهه 1990 در اختیار شرکت‌های نظیر سگا و نینتندو قرار داشت، اما سونی ابتدا در تاریخ ۱۶ نوامبر سال ۱۹۹۳ در توکیو، شرکت سونی کامپیوتر اینترتیمنت را تاسیس کرد و یکسال بعد از آن نیز با اولین کنسول خانگی پلی‌استیشن تمام موازنه‌های قدرت را در حوزه کنسول‌های بازی برهم ریخت و تبدیل به هیولای بی چون و چرای دنیای سرگرمی شد و تا قبل از ظهور کنسول بازی مایکروسافت به حکمران بی رقیب کنسول‌های بازی تبدیل شد.

cloob

منبع خبر

خواندن 1162 دفعه