جمعه, 17 آبان 1392 20:09

پرچمدار سال آینده سامسونگ به صفحه نمایش با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل مجهز می‌شود

نوشته شده توسط  admin
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
سامسونگ

یک روز پس از انتشار اخباری مبنی بر توسعه‌ی چیپ‌های 64 بیتی توسط سامسونگ، شنیده‌ها حکایت از عرضه‌ی تلفن همراه هوشمند 64 بیتی سامسونگ در سال آتی میلادی دارد. پس از عرضه‌ی اولین تلفن هوشمند 64 بیتی توسط اپل، تلاش‌ها برای عرضه‌ی تلفن‌های 64 بیتی توسط رقبای اپل و عمده‌ترین آن‌ها، یعنی سامسونگ سرعت بیشتری گرفته است. گویا سامسونگ علاوه بر عرضه‌ی پردازنده‌

...
سامسونگ

یک روز پس از انتشار اخباری مبنی بر توسعه‌ی چیپ‌های 64 بیتی توسط سامسونگ، شنیده‌ها حکایت از عرضه‌ی تلفن همراه هوشمند 64 بیتی سامسونگ در سال آتی میلادی دارد. پس از عرضه‌ی اولین تلفن هوشمند 64 بیتی توسط اپل، تلاش‌ها برای عرضه‌ی تلفن‌های 64 بیتی توسط رقبای اپل و عمده‌ترین آن‌ها، یعنی سامسونگ سرعت بیشتری گرفته است. گویا سامسونگ علاوه بر عرضه‌ی پردازنده‌ی 64 بیتی قصد دارد از یک صفحه نمایش با تراکم فوق العاده بالا و رزولوشن WQHD بهره ببرد.

رسانه تایوانی Digitimes در گزارشی خبر از عرضه‌ی پرچمداران 64 بیتی سامسونگ در سال 2014 میلادی داده است. همچنین تلفن‌هوشمند 64 بیتی سامسونگ علاوه بر بهره‌گیری از این نوع پردازنده به صفحه‌ی نمایش WQHD با رزولوشن 2560 در 1440 مجهز خواهد شد. علاوه بر موارد ذکر شده، دوربین 16 مگاپیکسلی نیز از دیگر امکانات تعبیه شده روی این تلفن همراه خواهد بود. همچنین، این رسانه خبر از تولید صفحات نمایش WQHD توسط Samsung Display‌ و Japan Display در آینده‌ای نزدیک داده است.

براساس گفته‌های Stephan Woo، رئیس بخش سیستم LSI در سامسونگ، این کمپانی برای تولید پردازنده‌های 64 بیتی موبایل، یک برنامه‌ی دو مرحله‌ای را در برنامه‌ی خود دارد. ابتدا سامسونگ یک پردازنده‌ی ۶۴ بیتی بر اساس معماری ARM توسعه خواهد داد و سپس پردازنده‌ای را براساس طراحی بهینه‌ شده‌ی خود ارائه خواهد داد.

سامسونگ هنوز یک برنامه‌ی زمانی خاص را برای عرضه‌ی چیپ‌های مورد نظر ارائه نکرده است، اما بنابر گزارش منتشر شده، زمان درازی تا عرضه‌ی یکی از چیپ‌های اشاره شده باقی مانده است.

Woo برنامه‌های سامسونگ را چنین تشریح می‌کند:

ما در حال پیشرفت براساس برنامه‌های خود هستیم. اولین پردازنده‌ی 64 بیتی سامسونگ، براساس معماری ARM‌ توسعه داده خواهد شد. پس از عرضه‌ی آن، پردازنده‌ی بهینه شده‌ای عرضه خواهد شد که براساس تغییرات صورت گرفته از طرف متخصصان سامسونگ توسعه داده می‌شود.

اپل اولین چیپ 64 بیتی خود را در شهریور ماه سال جاری به بازار عرضه کرد. چیپ A7، براساس معماری ARM‌ توسعه داده شده و شامل تغییرات و بهبود‌هایی است که توسط متخصصان اپل روی آن انجام شده است. این چیپ هم‌اکنون در آیفون 5S، آپید مینی رتینا و همچنین iPad Air اپل مورد استفاده قرار گرفته است.

امروزه به استثنای اپل، باقی تلفن‌های هوشمند از پردازنده‌های 32 بیتی استفاده می‌کنند. یک پردازندهی 64 بیتی قادر است تا با آدرس‌دهی حافظه‌‌های رم با ظرفیت 4 گیگابایت و بالاتر، کارایی و بهره‌وری بالاتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

ادامه مطلب http://www.zoomit.ir/articles/mobile/7678-samsung-to-launch-64-bit-phones

خواندن 939 دفعه