پرینت

‌افزایش دو برابری ظرفیت زیرساخت ارتباطی

on .

‌افزایش دو برابری ظرفیت زیرساخت ارتباطی

محمد جعفرپور، معاون وزیر و رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در گفتگو با خبرنگار مهر[1] با اشاره به توسعه و ارتقای پایداری شبکه انتقال گفت: وظیفه شرکت ارتباطات زیر ساخت، توسعه ارتباطات با کیفیت و پایدار است و پروژه‌هایی که انجام می‌شود در راستای پیشبرد اهداف شبکه ملی اطلاعات است ما در راستای این پایداری، مسیرهای فیبر نوری را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به زیرساخت اپراتورهای تلفن همراه گفت: با توجه به نیاز و کشش شبکه اپراتورها باید زیرساخت را توسعه دهیم فعلاً اپراتورها نیازی بیشتر از ظرفیت شبکه زیرساخت ندارند اما ما برنامه توسعه‌ای داریم الان ما دو برابر نیاز کشور ظرفیت ایجاد کردیم و این توسعه ظرفیت ادامه دارد.

جعفرپور تصریح کرد: توسعه ارتباطات زیر ساخت در دستور کار قرار دارد و امید داریم نسبت به تابستان ۱۴۰۰ ظرفیت زیر ساختی ارتباطی ما تا انتهای سال ۱۴۰۲ دو برابر شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت شبکه انتقال در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، ۳۵.۸ ترابیت بر ثانیه بوده که تمام تجهیزات آن خارجی بود، افزود: در دولت سیزدهم، وزارت ارتباطات برنامه‌ریزی کرد که تا پایان سال ۱۴۰۲ یعنی ظرف مدت ۳۶ ماه ظرفیت انتقال کشور را دو برابر کند که ۷۰ درصد از این افزایش با استفاده از تجهیزات بومی باشد. بنابراین برای نخستین بار قراردادی به ارزش ۷,۰۰۰ میلیارد ریال که بزرگ‌ترین قرارداد بومی‌سازی شرکت زیرساخت و وزارتخانه محسوب می‌شد، منعقد و قرار شد با استفاده از تجهیزات بومی ۲۰ ترابیت بر ثانیه به ظرفیت شبکه انتقال کشور اضافه شود.

جعفرپور با بیان اینکه خرسندیم که اعلام کنیم حدود ۴۰ درصد از این بومی‌سازی محقق شده است، تصریح کرد: به عبارتی ظرفیت شبکه انتقال کشور ۷،۶ ترابیت بر ثانیه افزایش یافت.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه گفت: جالب است که بدانید هم‌زمان با انعقاد قرارداد با شرکت داخلی، نمایندگان شرکت‌های رقیب خارجی پیگیر جذب این پروژه‌ها بوده و توان داخلی ایران را انکار می‌کردند، بااین‌حال ما بی‌توجه به این پیغام‌ها و اعتماد به توان نخبگان جوان ایرانی قرارداد را منعقد کردیم و خوشبختانه شرکت‌های داخلی نیز در این حوزه سربلند شدند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: با حمایت صورت گرفته از شرکتهای داخلی تولیدکننده تجهیزات شبکه انتقال و با تکیه‌بر تجربه موفق پشت سر گذاشته در داخل کشور، تعدادی از آن‌ها به صادرکننده تجهیزات شبکه تبدیل‌شده‌اند.

References

  1. ^ خبرنگار مهر (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2