پرینت

تورم جهانی، یکی از مهم ترین مسائل فعلی حوزه مد و پوشاک

on .

تورم جهانی، یکی از مهم ترین مسائل فعلی حوزه مد و پوشاک
به گزارش خبرگزاری - [1]

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا[2]، محمد جواد مستوفی در پنل تخصصی روندهای جهانی استارتاپ‌های حوزه مد و پوشاک در دومین روز رویداد و نمایشگاه پوشاک و مد که باحضور کارشناسان این صنعت همراه بود، در سخنانی به تاریخچه صنعت مد اشاره کرد و گفت: پوشاک از ابتدای قرن ۱۹ و با اختراع چرخ خیاطی به صنعت بدل شد و پیش از آن به صورت دست دوز انجام می شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از جنگ جهانی اول، پوشش دچار تحول شده و از سبک سنتی خارج شد و در ادامه یک دوره چهل ساله رخوت را سپری کرد تا مجددا در ۱۹۶۰ با محوریت آمریکا پا به عرصه گذاشت.

پژوهشگر پژوهشگاه مطالعات فناوری در ادامه بر روندهای بازار در حوزه مد و پوشاک متمرکز شد و گفت: یکی از مهم ترین مسائل فعلی در این حوزه تورم جهانی است و این امر باعث می شود تا مد و لباس از سبد کالا رخت بر بسته و کالاهای اساسی در سبد کالا خانوارها قرار گیرد.

مستوفی افزود: همین به حاشیه رفتن حوزه پوشاک و مد باعث شد تا استارتاپ ها روش های خرید جدیدی را برای احیاء بازار پوشاک تعریف کنند و از آن جمله می توان به روش "خرید امروز و پرداخت فردا"، "فروش مجدد" یا همان استفاده کالا دست دوم"، "اجاره لباس" و "تعمیر لباس" اشاره کرد و اینها روندهای کنونی مد است.

وی در ادامه به روندهای فناوری پرداخت و "شخصی سازی" که طی آن مصرف کننده به صورت خاص و شخصی به تولید کننده سفارش می دهد و همچنین "اتصال فروشگاه ها به هم" را از روندهای فناوری جدید در حوزه مد و پوشاک برشمرد.

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری با بیان اینکه روندهای فناوری و نوآوری بازار جدیدی را در جهان ایجاد کرده است افزود: صنایع خلاق و صنعت مد و پوشاک نیز به تبع این تحولات روندی متحول شده است و بازیگران جدیدی پیدا کرده و استارتاپ هایی که بتوانند متناسب با کسب و کارهای جدید، ارزش آفرینی کنند به وجود آمده است.

محمد صادق صارمی با بیان اینکه، صنعت مد و پوشاک از آن دست صنایعی است که به وضع اقتصادی مردم ارتباط پیدا می کند، ادامه داد: در گذشته لباس برای طبقات عامه بیشتر جنبه پوششی داشت و مد و فشن عمدتا در میان طبقات بالای جامعه موضوعیت داشت اما امروز تقریبا در میان همه طبقات رسوخ کرده و با توجه به روندهای جهانی مد و فشن، ماهیتی جهانی یافته است به گونه ای که در طراحی مد و فشن المان های سنتی چندان محل نظر و توجه نیست.

نخستین رویداد و نمایشگاه بین المللی مد و پوشاک خلاق به همت ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ۲۵ و ۲۶ مهرماه در خانه نوآوری و فناوری ایران برگزار شد.

[3][4]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ایرنا (www.irna.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)
  4. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2