پرینت

نتیجه انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان خواجه نصیر مورد تایید قرار نگرفت

on .

نتیجه انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان خواجه نصیر مورد تایید قرار نگرفت
به گزارش خبرگزاری - [1]

به گزارش ایسنا، انتخابات انجمن اسلامی در سه پردیس سیدخندان، تهرانپارس و میرداماد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی مورد بررسی نهایی قرار گرفت. پس از بررسی مصوبات قبلی این هیات در خصوص فرآیند احیای انجمن اسلامی سابق که با کلیات احیای آن به صورت مشروط موافقت شده بود (مشروط به نظارت بر تمامی فرآیندها توسط هیات نظارت) و نظر به تخلفات صورت گرفته  که عدول از وعده درخواست­ دهندگان احیای انجمن اسلامی (مبنی بر فعالیت بر اساس قانون اساسی کشور و آیین‌نامه تشکل‌های اسلامی و دوری از فعالیّت‌های غیرقانونی یا حمایت از اغتشاش) بود، انتخابات انجمن اسلامی مورد تأیید هیات نظارت بر تشکل‌های اسلامی قرار نگرفت و فرآیند احیای آن کان لم یکن اعلام می‌شود.

همچنین دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اعلام کرد؛ معتقدیم صاحبان اندیشه‌های متفاوت در قالب تشکل‌ها و انجمن‌های مختلف، با پایبندی به قانون، در ایجاد فضای نقد و آزاداندیشی و نشاط دانشگاهی نقش‌­آفرینی کنند و توجه داشته باشند که قانون‌شکنی مانع تبادل افکار و روشن شدن حقیقت است و باید به شدت از آن احتراز کرد. بدیهی است درخواست تشکیل هر تشکل جدید بر اساس آیین‌نامه تشکل‌های اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام دانشگاه خواجه نصیر نتیجه نهایی انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه به دلیل موارد ذیل مورد تایید قرار نگرفت.

۱- انجام فعالیت در محیط دانشگاه و فضای مجازی و فراخوان انتشار نشریه با عنوان انجمن اسلامی قبل از تأیید انتخابات توسط هیات نظارت بر تشکل‌ها.

۲- عدم التزام اکثر منتخبین انتخابات انجمن اسلامی به ‌خصوص در چند ماه اخیر به اساسنامه آن تشکل که در آیین‌نامه تشکل‌های اسلامی نیز مورد تاکید قرار گرفته است که از جمله می‌توان به بندهای: التزام به قوانین موضوع کشور و التزام به رعایت اخلاق، روابط و شئون اسلامی، رعایت کلیه قوانین و احکام اسلامی، التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اعتقاد، التزام و پذیرش اصل ولایت مطلقه فقیه اشاره کرد.

۳- انتشار مطالب خلاف مقررات و آیین‌نامه‌ تشکل‌های اسلامی و اساسنامه‌ انجمن اسلامی سابق (در حال احیاء) در نشریه و کانال تلگرامی با نام انجمن اسلامی که برخی از آنها عناوین مجرمانه نیز دارند و باعث خدشه‌دار شدن چهره دانشگاه شده و نشان داد که رویه‌ افرادی که می‌خواهند از نام این تشکل استفاده کنند، تخلف از قانون است؛ از جمله: مطالب مخرب و شامل اتهامات عدیده و بدون دلیل به نظام اسلامی، توهین به ولایت فقیه، روحانیت و حوزه‌های علمیه، همراهی با دانشجویانی که در اغتشاشات اخیر نقش لیدری داشتند و انتشار عکس بدون حجاب برخی از دانشجویان دختر.

۴- تخلفات تعدادی از افراد اصلی این انتخابات که منجر به صدور حکم انضباطی برای ایشان شده است و یا وضعیت انضباطی ایشان در حال بررسی است.

۵- تعداد کم شرکت‌کنندگان در انتخابات (مجموعاً ۸۶ نفر با احتساب خود کاندیداها، یعنی میانگین هر پردیس کمتر از ۲۹ نفر) نیز قابل تأمل است؛ یادآور می‌شود شبیه این نکته در انتخابات ۱۴۰۰ آن تشکل اتفاق افتاد و فقط ۱۳ نفر در انتخابات شرکت کردند (با احتساب کاندیداها) که البته آن انتخابات توسط هیئت نظارت تأیید نشد.

انتهای پیام

[2][3]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ (sahebkhabar.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2