پرینت

توسعه همکاری‌های ایران و روسیه در خودروسازی،صنایع هواپیمایی و فضا

on .

توسعه همکاری‌های ایران و روسیه در خودروسازی،صنایع هواپیمایی و فضا
به گزارش خبرگزاری - [1]

به گزارش خبرگزاری مهر[2] به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، روح‌الله دهقانی و دنیس مانتوروف در این دیدار درباره زمینه‌های همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف فناوری، بحث و تبادل نظر کردند.

در این جلسه که کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو و آندره فورسنکو، دستیار علمی رئیس جمهوری روسیه نیز حضور داشتند، مانتوروف، معاون نخست وزیر و وزیر صنعت و تجارت فدراسیون روسیه ضمن اشاره به همکاری های رو به گسترش دوجانبه از صنعت خودروسازی، قطعات و لوازم یدکی خودرو، هواپیماسازی، دارو و تجهیزات پزشکی و حوزه فضایی به عنوان زمینه‌های مورد علاقه همکاری بین دو کشور یاد کرد.

دهقانی نیز در این جلسه، روسیه را به عنوان کشوری مطرح در حوزه‌های مختلف ارزیابی کرد و تحریم‌های ظالمانه را زمینه‌ساز پیشرفت ایران به ویژه در بخش‌های فناوری و دانش بنیان دانست.

معاون علمی رئیس جمهور، همچنین آمادگی ایران را جهت همکاری‌ در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت و بهداشت، تجهیزات دانش بنیان، محیط زیست و غذای سالم و پایدار، انرژی و حوزه حمل و نقل در بخش‌های کشتی‌سازی، خودرو و هواپیماسازی اعلام کرد.

در پایان این دیدار، طرفین توافق کردند در بخش‌های مختلف با ایجاد کارگروه‌های تخصصی، زمینه‌های مورد علاقه را در اسرع وقت پیگیری کنند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری سه‌شنبه به دعوت رسمی معاون نخست‌وزیر روسیه وارد مسکو شد. دیدار با آندره فورسنکو دستیار علمی رئیس جمهوری روسیه و بازدید از برخی مراکز علمی و فناوری از دیگر برنامه‌های دهقانی در این سفر بوده است.

[3][4]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^خبرگزاری مهر (www.mehrnews.com)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)
  4. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2