پرینت

تأمین زیرساخت‌ توسعه هوش مصنوعی؛ از راه‌اندازی ابرکامپیوتر تا دسترسی به اینترنت پرسرعت +فیلم

on .

تأمین زیرساخت‌ توسعه هوش مصنوعی؛ از راه‌اندازی ابرکامپیوتر تا دسترسی به اینترنت پرسرعت +فیلم
به گزارش خبرگزاری - [1]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، با توجه به اهمیت پرداختن به حوزه هوش به‌ویژه در برنامه هفتم توسعه همه دستگاه‌ها مکلف شدند برنامه‌های خود را در راستای استفاده هرچه بهتر از این فناوری اعلام کنند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در جهت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه هوش مصنوعی گام‌های بزرگی برداشته است. توسعه فیبر نوری در اقصی نقاط کشور از مراکز استان‌ها گرفته تا روستاهای دورافتاده یکی از مهمترین اقداماتی است که توسط این وزارتخانه به صورت جدی دنبال می‌شود؛ پروژه‌ای ملی و بزرگ که می‌تواند با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، گام موثری در جهت ارائه هرچه سریع‌تر اینترنت نسل پنجم در کشور محسوب شود.

در همین راستا عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری آنا درباره مأموریت مهم این وزارتخانه برای تأمین زیرساخت‌های هوش مصنوعی در کشور توضیح داد: توسعه هوش مصنوعی در کشور به زیرساخت ارتباطی  پرسرعت و زیرساخت پردازشی پرقدرت نیاز دارد. در همین راستا برای تأمین زیرساخت‌های ارتباطی مورد نیاز هوش مصنوعی در کشور پروژه عظیم فیبر نوری و اینترنت نسل پنجم را در وزارت ارتباطات پیگیری‌ می‌کنیم.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های پردازشی مورد نیاز این فناوری گفت: در حوزه زیرساخت‌های پردازشی، ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر دستگاه‌ها وظیفه راه‌اندازی ابرکامپیوترها را بر عهده داریم تا از این طریق نیاز پردازشی کشور برطرف و زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: موضوع بعدی که مطرح می‌شود احساس نیاز از طرف بخش‌های دولتی و خصوصی است که به سمت استفاده از این فناوری‌ها حرکت کنند. طبق برنامه هفتم توسعه دستگاه‌ها مکلف هستند ظرف یک سال برنامه خود را جهت استفاده از هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و فناوری‌های نوین در حوزه خودشان برای ایجاد تحول و افزایش بهره‌وری ارائه دهند. این اقدامات صورت گرفته تا شاهد توسعه پایگاه‌های هوش مصنوعی در کشور باشیم.

<div id="video-display-embed-code_365245" ><script type="text/JavaScript" src="https://ana.press/fa/news/play/embed/876154/365245?width=400&height=300"></script></div>

[2][3]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ (sahebkhabar.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2