پرینت

ویدئویی از سرعت سرسام‌آور ایستگاه فضایی بین‌المللی

on .

ویدئویی از سرعت سرسام‌آور ایستگاه فضایی بین‌المللی
به گزارش خبرگزاری - [1]

گجت نیوز: ایستگاه فضایی بین المللی صدها کیلومتر بالاتر از زمین در حال چرخش است؛ اما اگر در ارتفاع نزدیکی از زمین پرواز می‌کرد، سرعت آن چگونه بود؟ در این ویدیوی هیجان‌انگیز تماشا کنید.

ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) در مدار پایینی زمین و در ارتفاع حدودا ۴۰۰ کیلومتری در حرکت است. سرعت آن در مدار، به بیش از ۲۷ هزار کیلومتر بر ساعت می‌رسد و هر ۹۳ دقیقه، یک مرتبه به دور زمین می‌چرخد. حالا کانال یوتیوب Airplane Mode با ساخت این ویدیوی انیمیشنی، ایستگاه فضایی بین المللی را به نزدیکی سطح زمین آورده است تا سرعت سرسام‌آور آن را بهتر درک کنید. اگر ISS دقیقا در بالای سر ما پرواز می‌کرد، این‌گونه دیده می‌شد.

فقط ببینید ISS با چه سرعتی حرکت می‌کند که کوه‌های به آن پهناوری، در کسری از ثانیه از فریم خارج می‌شوند. بیخود نیست که این سازه می‌تواند فقط در یک و نیم ساعت، زمین را به‌طور کامل دور بزند.

به‌قول یکی از کاربران یوتیوب که نظر خود را در بخش کامنت‌ها بیان کرد: «اگر چنین منظره‌ای را واقعا می‌توانستیم در آسمان شب تماشا کنیم، دیدن سرعت گذر و محو شدن ایستگاه فضایی در افق، خارق‌العاده بود».

یکی دیگر از کاربران به شوخی نوشت: باید از خدمه ایستگاه فضایی تشکر کنیم که این کار شجاعانه را انجام دادند و تا این حد ارتفاع خود را پایین آوردند تا ما شاهد این پرواز تماشایی باشیم!

[2][3]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ (sahebkhabar.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2