پرینت

توانمندسازی مسأله شناسی برگزار شد

on .

توانمندسازی مسأله شناسی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری - [1]

به گزارش مفدا[2] مشهد، به همت دبیرخانه شورای امر به معروف دانشگاه رویداد توانمندسازی مسأله شناسی ویژه اساتید و کارکنان روز پنجشنبه ۱۱ آبان در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد. محمدی مدرس دوره در گفتگو با خبرنگار مفدا مشهد گفت: با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ترسیم خطوط کلی حرکت در گام دوم، ما به یک حرکت عمومی احتیاج داریم البته این حرکت عمومی وجود دارد ولی باید سرعتش بسمت آن بیشتر و ملموس تر بشود تا به آن چشم اندازی که در جامعه اسلامی انتظار داریم برسیم.

وی افزود: در اندیشکده حکم رانی مردمی پژوهشی دانشگاه امام حسین (ع) با توجه به اینکه موضوعات اساسی در حکمرانی ، حکمرانی مردمی هست و باید به یک مدل الگوهایی از حضور مردم در اتفاقهای بزرگ دست پیدا کرده که از این حضور و حرکت عمومی در سالهای گذشته مصادیق خوبی داشته و در هر جایی که مردم حضور پیدا کردند توانستیم اتفاقهای خوبی رقم بزنیم.

محمدی تاکید کرد: تعبیر مقام معظم رهبری هم بحث جریان حلقه های میانی هست که جریان حلقه های میانی در بین حاکمیت و مردم کمک میکنند که یک اتفاق مبارک عمومی انجام شود و همچنین تأکید رهبری بر اینکه این حرکت عمومی باید برنامه ریزی داشته باشد، هدف گذاری شود، باید عملیات طراحی بشود تا به آن برسیم و این امر در صورتی محقق می شود که جریان حلقه های حیاتی و میانی پا به میدان بگذارند.

محمدی در ادامه افزود: ما هم بر اساس همین از سالهای قبل با نگاه به حرکتهای عمومی، در اندیشکده حکمرانی مردمی تجربه نگاری از فعالیت موفق مردمی داشتیم که فارغ از اینکه خود اینها محصولاتی شده برای اینکه بقیه بتوانند از تجربه این مجموعه موفق استفاده کنند از فن آوری این تجربه نگاریها به یک مدلی از طراحی عملیات رسیدیم بنام عملیات طراحی اجتماعی بر مبنای مسئله محوری، کنشگری اجتماعی مسئله محوری یا کنشگری اجتماعی مسئله محور و نگاهمان به این معناست که هر جایی که بسمت مسئله ها رفتیم، مسئله ها دقیق تعیین شد و مجموعه ها مسئله ها را خوب توانستند بشناسند و ریشه های مسئله ای که بوجود آمده را شناسایی کردند و ظرفیتهای بسیار زیادی که در اطراف آن هست و معمولا مغفول میشویم و یک عملیات اجتماعی خوب طراحی کردند موفق بودیم.

مدرس مؤسسه پژوهشی صدر هدف از برگزاری این دوره ها را تعیین جایگاه حلقه میانی که یکی از اصلی ترین وظایف دستگاه هاست، دانست و افزود: باید دستگاه حاکمیتی در دانشگاه علوم پزشکی چون مواجهه اش با مردم زیاد است بتواند از این فن آوری استفاده کرده و باید دانشگاه این مسئله ها را خوب شناسایی کنند، تکنیک شناسایی مسأله و ریشه یابی را یاد بگیرند و بتوانند ظرفیتها را پای کار بیاورند.

از این رو در یک رویداد یکروزه شرکت کنندگان با فن آوری حل مسئله و طراحی عملیاتی اجتماعی آشنا شدند و برای اینکه بتوانیم درگیرشان کنیم کارگروهی انجام دادیم تا خودشان بصورت واقعی مسئله ها را شناسایی و یک عملیات اجتماعی واقعی طراحی کنند تا بتوانند عملیات اجتماعی طراحی شده را در مجموعه ای که مسئولیت دارند با کمک بخش های مختلف و با مشارکت همکاران و حتی مشارکت مردم بتوانند اتفاقهای خوبی را رقم بزنند.

محمدی در پایان گفت: این رویداد دو بخش داشت، یک بخش مباحثه نظری و مسئله محوری و ظرفیت شناسی بود که با کلیات آشنا شده و بعد بصورت گروهی دور هم جمع شدند و با حضور تسهیل گر شروع کردند به شناسایی مسئله، اولویت گذاری، ریشه یابی و دخیل کردن ظرفیتهایی که باید پای کار باشند.

و در بخش دوم هم ارائه مسأله ها را پیش رو داشتیم و افراد طرحهای خود را ارائه و سایرین نقد و بررسی های خود را مطرح و داوری کلی رقم خورد.

[3][4]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^به گزارش مفدا (www.mefda.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)
  4. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2