پرینت

تشکل‌های دانش‌آموزی باید با هم و همراه هم فعالیت کنند و مکمل کار یکدیگر باشند

on .

تشکل‌های دانش‌آموزی باید با هم و همراه هم فعالیت کنند و مکمل کار یکدیگر باشند
به گزارش خبرگزاری - [1]

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در نشست صمیمی با نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی استان اصفهان اظهار داشت: یکی از درخواست‌های من در تمام سفرهای استانی، فراهم کردن امکان گفت‌وگوی مستقیم با دانش‌آموزان است.
وی افزود: برای شروع متفاوت مهر سال ۱۴۰۲، شعار بازگشایی مدارس را همه با هم یکصدا ایران، مدرسه قوی ایران قوی تعیین کردیم؛ قوی شدن ممکن است ده‌ها راه داشته باشد؛ اما بی‌شک اساسی‌ترین راه آن مدرسه است چرا که اگر مدرسه قوی شود ایران قوی می‌شود.
صحرایی بیان داشت: اگر در حوزه بهداشت بخواهیم جامعه سالمی را فراهم آورد، باید به مدرسه توجه کرد؛ چرا که در این صورت بسیاری از بیماری‌های زمینه‌ای از بین خواهد رفت و در سایر زمینه‌ها همچون وزارت اقتصاد، وزارت ورزش و... نیز مسیر پیشرفت از مدرسه می‌گذرد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تمام آرزوهای خوب ما برای کشور از مسیر مدرسه قابل دسترسی می‌شود؛ این مدرسه‌ها هستند که ایران را سربلندتر از همیشه خواهند کرد.
وی خطاب به دانش‌آموزان اذعان داشت: اگر خودتان را قوی کنید، حرف شما زودتر به مقصد می‌رسد؛ آنچه که امروز جزء عادی زندگی ما است از گذشته‌های نه چندان دور آرزوی بسیاری از افراد بوده است.
صحرایی با تاکید بر اهمیت تشکل‌های دانش‌آموزی گفت: حضور دانش‌آموزان در این تشکل‌ها زمینه‌ساز قوی شدن است و اگر هرکدام از دانش‌آموزان عضو تشکل‌های مختلف یک مدرسه کار خود را به درستی انجام دهند اتفاقات خوب زیادی برای مدرسه خواهد افتاد؛ چرا که کل چیزی بیش از اجزا است و مجموعه دانش‌آموزان عضو تشکل‌ها تاثیر بیشتری از تک تک همین افراد دارند.
وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: تشکل‌های دانش‌آموزی باید با هم و همراه هم فعالیت کنند و مکمل کار یکدیگر باشند.
وی با بیان اهمیت مطالعه تاریخ تصریح کرد: تلاش می‌کنیم کتب تاريخي مدارس را با زبانی مناسب نوجوانان بازنویسی کنیم.
صحرایی افزود: کسانی که تاریخ را مطالعه می‌کنند خیلی زود هویت خود را می‌یابند و به سمت پیشرفت حرکت می‌کنند.
وزیر آموزش و پرورش عنوان داشت: یکی از گنبدهای فیروزه‌ای اصفهان با بسیاری از بناهای تاریخی جهان برابری می‌کند اما غربی‌ها با بزک کردن فرهنگ خود اذهان را تحت تاثیر قرار داده‌اند و این وظیفه مهم دانش‌آموزان برای بازخوانی تاریخ را یادآور می‌شود.
وی اضافه کرد: اهتمام ما در آموزش و پرورش این است که تمام تلاش‌های خود را به کار بگیریم تا استعدادهای دانش‌آموزی شکوفا شود.
صحرایی متذکر شد: شورای عالی انقلاب فرهنگی تکلیف کنکور را روشن کرده است و از سال آینده امتحانات نهایی هر سه پایه به صورت هماهنگ برگزار خواهد شد؛ این امتحانات همان امتحانات عادی مدارس است که برای رعایت عدالت آموزشی همه دانش‌آموزان به یک نمونه سوال پاسخ خواهند داد.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: یکی از لازمه های این کار نمره‌دهی یکسان به پاسخ‌ها است که در همین راستا، تصحیح برگه‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و نتیجه چنین اقدامی امسال با قبولی بسیاری از دانش‌آموزان در دانشگاه‌های برتر کشور خود را نشان داد.
وی گفت: قانون کنکور ۱۰ سال پیش در مجلس تصویب شد که موفق به اجرای آن نشدند واین دولت با تلاش فراوان آن را اجرایی کرد.
صحرایی با تاکید بر اهمیت برنامه‌های پرورشی عنوان کرد: امسال یک‌میلیون دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت اعزام خواهد شد؛ ولی این عدد یک شانزدهم تعداد دانش‌آموزان کشور است و به همین دلیل کافی نیست.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در مباحث پرورشی نیازمند همراهی و مساعدت خانواده‌ها هستیم. 
وی یادآوری ویژگی‌های دانش‌آموزان در سند تحول بنیادین خاطرنشان کرد: جمع‌گرایی، ولایت‌مداری، با اراده بودن، خودباوری، داشتن عزت نفس و... از ویژگی‌های ذکر شده برای دانش‌آموزان تربیت یافته بر اساس سند تحول بنیادین است و حتماً به کمک شما همه این هدف‌های خوب محقق خواهد شد.

[2][3]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ (sahebkhabar.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2