پرینت

یک گزارش: انرژی تجدیدپذیر 30 درصد برق جهان را تامین می‌کند

on .

به گزارش خبرگزاری - [1]

شفقنا- بر اساس ارقام جدید، انرژی های تجدیدپذیر برای اولین بار بیش از 30 درصد از تامین برق جهان را به خود اختصاص دادند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ گاردین نوشت: بر اساس گزارش اندیشکده اقلیم «امبر» سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تامین برق جهان، در سال گذشته به 30 درصد رسید. این گزارش نشان می‌دهد که جهان ممکن است در آستانه کاهش تولید سوخت فسیلی باشد، حتی با وجود افزایش تقاضای کلی برای برق.

بر اساس گزارش اندیشکده اقلیم «امبر» الکتریسیته پاک قبلاً به کاهش تقریباً دو سوم رشد سوخت‌های فسیلی در 10 سال گذشته کمک کرده است. این نشان می‌دهد که سهم انرژی های تجدیدپذیر از تولید ۱۹ درصد برق در سال ۲۰۰۰ به بیش از ۳۰ درصد در سال گذشته افزایش یافته است.

انرژی خورشیدی تامین کننده اصلی رشد برق بود و در سال 2023 بیش از دو برابر زغال سنگ، برق جدید تولید کرده است. این سریعترین منبع تولید برق برای نوزدهمین سال متوالی محسوب می‌شود و از انرژی بادی هم پیشی گرفته است.

به گفته امبر، انتظار می رود افزایش برق پاک باعث کاهش 2 درصدی تولید سوخت فسیلی جهانی در سال آینده شود. با این حال سوخت‌های فسیلی همچنان حرف اول را می‌زنند؛ اگرچه ممکن است مصرف سوخت فسیلی در جهان شروع به کاهش کند، اما همچنان نقش بزرگی در انرژی جهانی ایفا می کند  که عمده آن در سوخت های حمل و نقل، صنایع سنگین و گرمایش است.

این خبر را در گاردین[2] ببینید

[3][4]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^گاردین (www.theguardian.com)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)
  4. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2