پرینت

قابلیت های جالب همسایه های دیوار به دیوار آیفون

on .

حتما در مورد قابلیت های Do Not Disturb شاید شنیده باشید که اجازه دریافت نوتیفیکیشن ها را تنظیم می کند و در کل احتمالا مانند Mute باشد. اما در ادامه تفاوت ها و قابلیت های جالب و پرکاربردش را برای شما می گوییم.

در گزارش آمده  ،به احتمال خیلی زیاد، تمامی شما کاربرد دکمه Mute که در بالای دکمه افزایش و کاهش صدا در آیفون‌ها قرار گرفته است را می‌دانید. ممکن است که در مورد قابلیت Do Not Disturb نیز اطلاعاتی داشته باشید. جالب است بدانید این دو قابلیت، کارایی‌های متفاوتی دارند و نمی‌توان آنها را یکسان دانست. حال در این گزارش می‌خواهیم تفاوت میان Do Not Disturb و Mute در آیفون‌ها را برای شما بگوییم.
قابلیت های جالب همسایه های دیوار به دیوار آیفون

دکمه Mute در حالت نرمال، تمامی صداهایی که از آیفون خارج می‌شود (شامل زنگ، SMS، انواع نوتیفیکیشن‌ها و …) را قطع می‌کند. زمانی که آن را در وضعیت فعال (دکمه به سمت پایین هدایت شده باشد) قرار دهید، هنگامی که تماس، پیامک یا نوتیفیکیشنی دریافت کنید، دیگر صدایی از آیفون شما به گوش نخواهد رسید. مشکل این دکمه در این است که تا زمانی که شما آن را غیر‌فعال نکنید، فعال باقی مانده و اگر به دلیل حواس پرتی فراموش کنید که آن را غیر فعال کنید و در همین حین نیز تماس مهمی به شما شود و مشغول انجام کار خاصی باشید، مطمئنا آن را از دست خواهید داد.

قابلیت های جالب همسایه های دیوار به دیوار آیفون

اما قابلیت Do Not Disturb به شما اجازه می‌دهد تا تنظیمات خاصی را برای این حالت در نظر بگیرید. در این حالت، شما می‌توانید تنظیم کنید که چه نوتیفیکیشن‌هایی اجازه دریافت خواهند داشت و از طرفی دیگر، در چه محدوده‌ای از زمان نیاز به بی‌صدا (Silent) بودن دیوایس حس می‌شود.

قابلیت Do Not Disturb از دو روش مختلف امکان فعال‌سازی را داراست:

۱- انگشت خود را از پایین صفحه نمایش به سمت بالا بکشید تا وارد مرکز کنترل (Control Center) شوید و سپس آیکونی که ماه داخل آن قرار دارد را لمس کنید تا این قابلیت فعال شود. بعد از انجام این کار، یک آیکون ماه کوچک به نوار Status Bar (نواری که ساعت داخل آن نمایش داده می‌شود) اضافه خواهد شد.

۲- اما برای فعال‌سازی و انجام تنظیمات مختلف برای قابلیت Do Not Disturb باید مسیر زیر را طی کنید:

Settings > Do Not Disturb

انتهای پیام/

قابلیت های جالب همسایه های دیوار به دیوار آیفون

Authors: http://www.yjc.ir

منبع خبر باشگاه خبرنگاران جوان

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2