پرینت

اتصال 357 روستا در کرمانشاه به اينترنت پرسرعت

on .

همزمان با سفر رئيس جمهور و حضور وزیر ارتباطات:

همزمان با سفر رياست جمهوری به استان كرمانشاه و با حضور وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات، اينترنت پرسرعت 357 روستای اين استان افتتاح شد.

اتصال 357 روستا در کرمانشاه به اينترنت پرسرعت
در گزارش آمده خبرنگار اخبار داغ ؛ در مراسمی كه در مسجد روستاي سياه بيد سفلي و با حضور جمعي از مسوولان استاني و اهالي روستا، برگزار ‌شد، دكتر واعظي با اشاره به اولويت و سياست دولت تدبير و اميد در توجه به مناطق محروم و كمتر توسعه يافته، گفت: هدف دولت كاهش شكاف ديجيتالي است و دراين راستا، برنامه تجهيز روستاهاي بالاي 20 خانوار به نعمت اينترنت پرسرعت را دارد كه تا كنون بيش از 18 هزار روستا در كشور تحت پوشش آن قرار گرفته‌اند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، ارايه خدمات مبتني بر اينترنت پرسرعت را، اقدام بعد از بهره‌برداري از اين فناوري در روستاها عنوان كرد و گفت: ‌بايد شرايطي فراهم شود تا روستاييان از خدمات مبتني بر اينترنت پرسرعت مانند آموزش الكترونيكي، سلامت الكترونيكي، تجارت الكترونيكي و ... بهره‌مند شوند.

وي افزود: اينترنت پرسرعت انبوهي از خدمات متنوع را براي هر منطقه و به خصوص روستاها به همراه مي آورد و از مراجعه غير ضرور روستاييان به شهرها جلوگيري مي كند.

وزير ارتباطات اظهار اميدواري كرد و گفت: بهره‌برداري از اينترنت پرسرعت و ارايه خدمات مبتني بر آن زمينه كاهش مهاجرت به شهرها را فراهم می كند.

گفتني است؛ پس از افتتاحات امروز كه از طريق سامانه ويديو كنفرانس پوشش داده مي شد، اهالي روستاي سياه بيدسفلي، موفق شدند با برقراي ارتباط با جمعي از متخصصان در تهران و بيان مشكلات بهداشتي و درماني خود، توصيه‌هاي پزشكي لازم را دريافت و نخستين تجربه پزشكي از راه دورtelemedicine  خود را كسب كنند.

منبع: روابط عمومی وزارت ارتباطات

انتهای پیام/

اتصال 357 روستا در کرمانشاه به اينترنت پرسرعت

Authors: http://www.yjc.ir

منبع خبر باشگاه خبرنگاران جوان

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2