پرینت

اپل با تاچ آی‌دی سارقان را پیدا می‌کند

on .

ایده جدید شرکت اپل در استفاده از تاچ آیدی و دوربین، امنیت دستگاه‌های این شرکت را افزایش داده است.

اپل
در گزارش آمده خبرنگار ؛ شرکت اپل، اخیراً ایده‌ای به ثبت رسانده که با آن امنیت دستگاه های خود را در مقابل سارقان افزایش می‌دهد. اپل در این طرح از سنسور تاچ آیدی و دوربین برای ذخیره اثر انگشت و تصویر سارقین استفاده می کند.

کاربران شرکت اپل در حال حاضر می توانند با استفاده از اثر انگشت، 5 بار برای باز کردن قفل دستگاه خود تلاش کنند و اگر دستگاه اثر انگشت کاربران را شناسایی نکند، رمز عبور را درخواست می کند. این در حالی است که 10 بار تلاش اشتباه ممکن است پاک شدن کامل اطلاعات گوشی را به دنبال داشته باشد.

حال شرکت اپل در طرح جدید خود از راهکاری مشابه استفاده کرده است. در این طرح در صورتی که فرد پس از 5 بار تلاش نتواند به وسیله اثر انگشت قفل گوشی خود را باز کند و رمز عبور را نیز اشتباه وارد کند، اطلاعات مربوط به اثرانگشت و البته تصویر شخص، ثبت و ذخیره می‌شود.

علاوه بر اطلاعات فوق ممکن است اطلاعاتی نظیر زمان دسترسی، موقعیت مکانی دستگاه، سرعت، فشار هوا و حتی ضبط صدا نیز ثبت شود. ثبت این اطلاعات به سلیقه کاربران بستگی دارد و به صورت دلخواه می توانند فقط مواردی را که مورد نظرشان است ذخیره کنند. برای جلوگیری از پر شدن حافظه، اطلاعات قدیمی از حافظه گوشی حذف خواهد شد.

این ایده شرکت اپل هنوز در مرحله بررسی طرح‌ های اولیه قرار دارد و زمان بهره‌ برداری از آن مشخص نیست. تا اکنون مشخصنشده است که این فناوری به کدام دستگاه اپل اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

اپل با تاچ آی‌دی سارقان را پیدا می‌کند

Authors: http://www.yjc.ir

منبع خبر باشگاه خبرنگاران جوان

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2